V Hlučíně byla zprovozněna plnicí stanice na stlačený zemní plyn (CNG) v ojedinělé kombinaci s rychlonabíjecí stanicí pro elektromobily. Pro městskou společnost Teplo Hlučín ji postavila havířovská firma GASCONTROL.
Je vybavena moderními technologiemi, které umožňují bezobslužný provoz stanice nepřetržitě 24 hodin denně po celý rok. Vybudování stanice je významným příspěvkem města k ekologizaci dopravy nejen v samotném Hlučíně, ale v celém regionu.
„Čím budou plnící stanice CNG a elektrodobíjení dostupnější, tím větší je předpoklad, že se řidiči při koupi přikloní k výběru vozu šetrného k životnímu prostředí,“ uvedl starosta města Pavel Paschek.
„Majitelé aut na stlačený zemní plyn z Hlučínska na ni netrpělivě čekali, neboť další nejbližší stanice jsou v Ostravě a Opavě. Věříme, že její zprovoznění bude podnětem pro další rozvoj mobility s alternativním pohonem včetně elektromobility,“ řekl ředitel společnosti Teplo Hlučín Petr Rončka. Elektřina bude minimálně v prvních týdnech zdarma.
Stanice je výsledkem dvou let náročných příprav, mimo jiné i v souvislosti s novou příjezdovou obslužnou komunikací. Samotná stavba trvala pět měsíců. Plnicí a nabíjecí stanice jsou situovány hned vedle areálu této společnosti na ulici Čs. armády v Hlučíně. Celou akci investičně zaštítila městská společnost Teplo Hlučín, spol. s r.o. Celkové náklady jsou 8 milionů korun, návratnost se očekává okolo pěti let.
„Využití CNG v dopravě se věnujeme dlouhodobě. Postavili jsme už tři desítky menších i velkých plnicích stanic CNG, ale kombinace s rychlonabíjecí stanicí pro elektromobily byla i pro nás novinkou. Věříme, že bude úspěšná a inspirativní pro další města,“ doplnil Milan Slamečka, obchodní ředitel společnosti GASCONTROL.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva