Škoda Felicia, jeden z nejoblíbenějších českých kabrioletů všech dob, letos slaví 60 let od své světové premiéry. Z výrobní linky sjelo celkem 14 863 exemplářů, více než dvě třetiny produkce byly exportovány prakticky do celého světa.
V neděli 1. března 1959 se otevřely brány veletrhu v německém Lipsku. K magnetům československá expozice patřily nové modely osobních vozů Škoda, ve světové premiéře se zde představil atraktivní kabriolet Škoda Felicia. Zaslouženou pozornost vzbudil také na následném autosalonu v Ženevě (12. – 22. března) a od 4. dubna byly tři exempláře vozu Škoda Felicia úspěšně prezentovány na newyorském výstavišti Coliseum.
Uvedení do prodeje v USA, tehdy zemi s největší automobilovou produkcí na světě a zároveň s největším automobilovým trhem, bylo pro všechny značky otázkou prestiže. Předchůdcem mimořádně oblíbeného typu Škoda Felicia byl otevřený vůz Š 450 z roku 1957. Typové označení vyjadřovalo počet válců a výkon motoru, v daném případě 50 k (36,8 kW). Většina z celkem 1010 kusů kabrioletu Škoda 450, vyrobených do roku 1959, byla určena pro náročné světové trhy, včetně Velké Británie a USA.
Nástupcem se počátkem roku 1959 stal vůz se zvučným označením: Škoda Felicia. Výroba probíhala v závodě v Kvasinách, k významným technickým inovacím oproti typu Š 450 patřila nová přední náprava s vinutými pružinami namísto příčného listového pera, přenos vibrací z podvozku s centrálním páteřovým trámem do celokovové karoserie omezily masivnější pryžové silentbloky, přibyly i účinnější asymetrické světlomety. Kromě standardní textilní stahovací střechy nabídku doplnil laminátový hardtop, vážící pouhých 27 kg. V základním provedení měla Felicia pohotovostní/užitečnou hmotnost 930/300 kg, při rozvoru 2390 mm byla 4065 mm dlouhá. Kromě čtyř osob přepravila až 320 l zavazadel.
Řadový benzinový čtyřválec s ventilovým rozvodem OHV dával z objemu 1089 cm3 výkon 50 k (36,8 kW) při 5500 otáčkách, točivý moment 74,5 Nm byl dostupný již v 3500/min. Na patnáctipalcových pneumatikách kabriolet dosahoval rychlosti 130 km/h, průměrná spotřeba se pohybovala kolem 9 l na 100 km.
27.02.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva