Počet osobních automobilů, které firmám i domácnostem v loňském roce profinancovaly pomocí leasingu anebo účelového úvěru členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA), zůstal na úrovni roku 2017.
Konkrétně členové ČLFA v roce 2018 poskytli finanční prostředky na pořízení 171 752 nových a ojetých osobních automobilů. Bylo to o 0,6 % méně vozů než v roce předchozím.
Největší nárůst v počtu nově uzavřených smluv asociace evidovala v kategorii financování ojetých firemních osobních vozidel, meziročně jich přibylo 12,2 %, naopak počet nových firemních osobních automobilů profinancovaných členy asociace klesl o 7,2 %.
V kategorii domácností se zvýšil počet profinancovaných nových i ojetých osobních vozidel, a to o 6,8 % (nová auta), respektive o 0,5 % (ojetá auta).
„Vývoj ve firemní sféře ovlivnil loňský pokles prodejů nových osobních automobilů v České republice. Část klientely přesunula svůj zájem k trhu s ojetými auty. Především nabídka zánovních vozidel byla pro některé podnikatelské subjekty natolik atraktivní, že je upřednostnily před zcela novými vozy. Předpokládáme ale, že jde pouze o dočasný jev,“ říká generální tajemník ČLFA Jaroslav Krutilek.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva