Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Zemřel Jan Rulec, kapitán českého autoprůmyslu

Ve věku 63 let zemřel Jan Rulec, manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel podílel na restartu kopřivnické Tatry.

V automobilovém průmyslu působil již od roku 1980. Kromě Tatry působil jako ředitel výrobního závodu LIAZ v Mnichově Hradišti a jako výrobní ředitel Karosy ve Vysokém Mýtě.

Mladý Jan Rulec po ukončení vysoké školy nastoupil do své první automobilky, LIAZU, v roce 1980. Začal pracovat jako mistr na montáži vozidel, později na jejich repasi. Díky své pověstné náročnosti sám k sobě i svému týmu se následně vypracoval na vedoucího útvaru kontroly kvality.

Protože mel skvělé technické znalosti i organizační talent, stal se brzy vedoucím výrobního úseku a na této funkci prožil většinu pracovního života v LIAZu.

V 90. letech se stal ředitelem výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Byla to těžká doba, kdy celý průmysl výroby nákladních vozů zažíval hlubokou krizi. Jan Rulec usiloval o větší samostatnost závodu v Mnichově Hradišti a o to, aby závod mohl lépe a pružněji reagovat na měnící se požadavky trhu.

Spolu se svými kolegy proto také připravoval privatizační projekt, který by tomuto závodu zajistil možnost orientace na perspektivní segmenty trhu. Financující banka se však dohodla se Škodou Plzeň a umožnila jí tím privatizovat LIAZ, stejně jako TATRU. Poté Jan Rulec z LIAZu odešel a několik let působil ve společnosti Autoservis Klatovy.

V roce 1997 uspěl ve výběrovém řízení na místo výrobního ředitele akciové společnosti Karosa Vysoké Mýto. Protože společnost patřila francouzskému Renaultu, začal se intenzivně učit francouzsky a přebral řízení výroby v dynamicky se rozvíjející společnosti. S rodinou se přestěhoval do Vysokého Mýta, kde později se svou ženou Hanou postavili dům.

V Karose patřil k nejvíce respektovaným tahounům celkové přestavby a modernizace podniku a měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější závod na výrobu autobusů v Evropě. Jan Rulec byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později Iveca. Byl přísný nejen ke svému týmu, ale zejména sám k sobě. Jeho úsilí, pracovitost i výsledky mimořádně vysoce hodnotili a oceňovali nejen kolegové, ale i všichni jeho nadřízení od generálních ředitelů Karosy (později Iveca Czech Republic) až po nejvyšší vedení mateřského koncernu. Na konci roku 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, prozatím vítězně a potají, s rakovinou. Rozhodl se proto svou náročnou práci opustit. Po pár týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany Tatry. Opět se se svou ženou přestěhoval a s plným nasazením se vrhl do práce. V Tatře Jan Rulec s přehledem organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila zákeřná nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: „Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce.“

27.05.2019Autodealers

Informace odjinud

Další legenda se dočkala elektromotoru. AC Cobra ale pořídíte i s motorem z Mustangu

AC Cobra patří mezi legendární sporťáky automobilového světa. Vyrábí se dodnes, přičemž nyní debutuje hned ve dvou nových verzích.
auto.cz

Hyundai i10 N Line přichází na český trh. Kolik stojí prcek s turbo tříválcem?

Nejmenší model v nabídce Hyundai se dočkal sportovně orientované varianty N Line. Tu jako jedinou pořídíte i s přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI.
auto.cz

VW novou továrnu v Turecku nepostaví. Důvodem je propad poptávky

Přirpavovaný závod v Turecku měl stavět také vozy značky Škoda, konkrétně model Superb. Nakonec ale z něj nic nebude.
auto.cz

Maserati Nettuno: nová V6 pro silniční vozy dostala technologie z F1

Italská automobilka představuje svůj nový 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec pro očekávaný supersport MC20, který se může pochlubit technologiemi ze světa Formule 1.
auto.cz

Jak důkladně smazat všechny osobní údaje z infotainmentu chytrého automobilu

Doma si střežíme své soukromí, přitom plechovým miláčkům dobrovolně poskytujeme velmi citlivé informace. Únik osobních údajů je čím dál častější téma, proto přinášíme pár tipů na bezpečné provozování moderních aut.    
auto.cz

Lamborghini představuje jachtu. S designem supersportu a výkonem 4.000 koní

Tecnomar for Lamborghini 63 je unikátní loď s designem inspirovaným Lamborghini Sián. O pohon se starají hned dva dvanáctiválce, nikoliv však z dílny Lamborghini.
auto.cz

Jak snížit úmrtnost na silicích o polovinu? Podle nové studie by stačilo málo

Navzdory všeobecné snaze o zvyšování bezpečnosti na silnicích jsou každoroční statistiky úmrtnosti na silnicích děsivě vysoké. K jejich snížení až o polovinu by přitom podle nové americké studie stačilo poměrně málo.
auto.cz

Musk opět motivoval zaměstnance, o ztrátách mohl rozhodnout každý vůz

Kalifornská automobilka má za sebou již tři úspěšná čtvrtletí, o úspěchu v tom čtvrtém ovšem mohl rozhodnout každý vůz.
auto.cz

Ojetá Kia Sportage IV: I nejstarší kryje záruka

Recenzovaná Kia Sportage už čtvrté generace se uvedla na sklonku roku 2015, přičemž předloni prošlo auto modernizací. Nabízí skvěle sladěný celek, moderní design a k tomu sedmiletou záruku.
auto.cz

Tři hybridní Renaulty dostanou technologie z Formule 1

Na podzim letošního roku začne Renault v Česku přijímat objednávky rovnou na hybridní modely – Captur, Mégane a Clio. Poslední je full hybrid, ostatní dva plug-in hybridy.
Celý článek na autonaelektrinu.cz >>

První jízda elektrickou Mazdou MX-30: Že jsou všechny elektromobily na jedno brdo?

Mazda přivezla do Prahy svůj první sériový elektromobil MX-30. Dostali jsme příležitost jej vyzkoušet na úvodních "českých" kilometrech.
auto.cz

F1 je zpět. Jak bude vypadat v době koronavirové a co se změní?

Letošní sezónu výrazně ovlivnil koronavir. Sezóna formule 1 začne teprve tento víkend v Rakousku. Co se změnilo a jak bude vypadat formule 1 s rouškami?
auto.cz

Audi e-tron S shazuje kamufláž: Sportovní elektrické SUV má tři elektromotory o výkonu 370 kW

Vrcholná verze SUV e-tron využívá hned tři elektromotory - jeden u přední a dva u zadní nápravy. Provedení je dostupné také pro karosářskou verzi e-tron Sportback.
auto.cz

Koncern VW se zapojil do bojkotu reklamy na facebooku

Německý automobilový koncern Volkswagen se stal dalším z řady podniků, které se zapojily do bojkotu reklamy na internetové síti facebook.
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.