Zástupci BMW Group a Daimler AG dohodli společný vývoj technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování (vše do úrovně SAE 4).
„Dále jsou plánována další jednání s cílem rozšířit spolupráci na vyšší úroveň automatizace v městských oblastech a centrech měst. Tím se jasně ukazuje dlouhodobost této spolupráce, která se rozšíří o škálovatelnou platformu pro automatizované řízení. Tato spolupráce přitom není uzavřená, ale je naopak otevřena i dalším výrobcům a technologickým partnerům, výsledky budou zpřístupněny dalším výrobcům na základě licence,“ uvedly automobilky.
Hlavním cílem spolupráce je rychlé uvedení technologie na trh, které by se mělo od roku 2024 uplatnit v osobních vozech určených pro běžné zákazníky. Obě společnosti budou tyto technologie implementovat nezávisle na sobě.
V rámci kooperace bude spolupracovat více než 1200 odborníků, často ve smíšených týmech. Vývojové týmy budou sídlit především v BMW Group Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu nedaleko Mnichova a současně ve vývojovém centru Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingenu a Daimler Testing and Technology Centre v Immendingenu.
Společné úsilí se zaměří na rozvoj škálovatelné architektury pro asistenční systémy, včetně senzorů, společné datové centrum pro ukládání, správu a zpracování dat, stejně jako vývoj funkcí a softwaru.
Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě
Ve spolupráci se společnostmi Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel a Volkswagen vydaly BMW Group a Daimler dokument s názvem „Safety First for Automated Driving“ (Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě).
Kromě pokrytí všech příslušných bezpečnostních aspektů pro automatizované řízení úrovně SAE 3/4 dokument zavádí systém sledovatelnosti, který sahá od primárního cíle, kterým je to, že systémy budou bezpečnější než průměrný řidič, až po jednotlivé bezpečnostní cíle konkrétních součástí. Dokument byl publikován 2. července 2019.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva