Z policejních statistik vyplývá, že motorkáři sice zavinili v loňském roce každou padesátou dopravní nehodu, ale každý šestý mrtvý na silnici byl právě z jejich řad. Na vysokou nehodovost motorkářů upozorňuje kampaň Ty to zvládneš pod záštitou Asociace Záchranný kruh.
Oproti cestujícím v automobilech umírají motorkáři až 24krát častěji. „Řidiči na motocyklech nemají k dispozici airbagy ani bezpečnostní pásy. Navíc se ve vysoké rychlosti zužuje periferní vidění. Jednostopé vozidlo má také výrazně delší brzdnou dráhu a jízda na něm zvyšuje adrenalin, který povzbuzuje k dalšímu přidávání plynu. To všechno jsou faktory, které ovlivňují vysokou úmrtnost motorkářů,“ říká Lukáš Hutta z Asociace Záchranný kruh, která kampaň Ty to zvládneš zastřešuje.
Roste počet nehod u střední generace
Mezi hlavní příčiny dopravních nehod na motocyklu patří rychlost a nezkušenost. „Nejvíce fatálních nehod způsobují sice jezdci s praxí do pěti let, nicméně v posledních letech zaznamenáváme obrovský nárůst dopravních nehod na motocyklu mezi třicátníky a čtyřicátníky. Hraje zde roli nejen relativně snadná dostupnost této formy zábavy, ale i změny v životním stylu lidí ve středním věku související patrně s kultem věčného mládí,“ upozorňuje Pavel Žíha, vedoucí odboru dopravní policie z krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.
Ve věku 35 – 44 let je každá třetí oběť dopravní nehody motorkář. A ačkoliv tato věková kategorie jezdců používá zpravidla kvalitní výstroj, nic to nemění na skutečnosti, že u motorkáře jde rána při dopravní nehodě přímo na tělo, což mívá fatální následky. Také platí, že s rostoucí rychlostí roste také riziko dopravní nehody.
„Tunelové vidění, způsobené vysokou rychlostí, může zúžit zorný úhel jezdce až k nule a ten pak vnímá jen omezený výsek silnice. V takové chvíli je motorkář obzvláště zranitelný. Nejen že narůstá riziko jeho vlastní chyby, ale není schopen ani včas a správně zareagovat na chyby ostatních účastníků silničního provozu,“ doplňuje Igor Karpowitz, lékař Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje.
Helma, kvalitní vybavení a reflexní prvky jsou nutností
Každá nehoda na motocyklu znamená výrazně vyšší riziko vážných zranění či smrti. Samotná přilba snižuje riziko těžkého zranění hlavy až o sedmdesát procent, pomáhá i kvalitní oblečení. Důležité je také být viděn, jezdit maximálně předvídatelně, brát ohled na vlastní nezkušenost a řídit se skutečnou rychlostí a ne tou pocitovou.
„Výrazně zbarvená reflexní vesta, defenzivní jízda, maximální pozornost, vhodně zvolená rychlost či absolvování kurzu bezpečné jízdy. To vše může řidiči motocyklu výrazně pomoci k bezpečnému návratu,“ radí Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh, která sdružuje záchranářské subjekty a další instituce, se kterými vyvíjí a realizuje projekty týkající se informování, vzdělávání a prevence v oblastech běžných rizik a mimořádných událostí.
Asociace zaštiťuje kampaň Ty to zvládneš, ve které představuje úderná a inovativní instruktážně analytická videa vycházející z reálných dopravních nehod. „V našem projektu představujeme divákům unikátní spojení reálných záběrů složek IZS ze zásahů společně s analýzou nehod a preventivně emotivním sdělením z úst záchranářů. Díky analytické části a výpovědím záchranářů zasahujících na místě události seznamujeme diváka jak s průběhem zásahu, tak hlavně s důvody vzniku nehody a zejména pak specifikací chyb. Našim cílem je, aby si divák uvědomil rizika a samozřejmě si přejeme, abychom tímto projektem snížili počet dopravních nehod na minimum,“ uzavírá Krajsová.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva