Importéři se opět můžou ucházet o velkou státní zakázku na zhruba 4000 osobních aut, které by měly sloužit Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, hasičům nebo policii. Původní výběrové řízení z března zrušil ÚOHS, protože podle jeho názoru nahrával Škodě Auto.
„Zakázka na nová auta je vypsána v souvislosti s dříve zrušeným tendrem,“ řekla E15.cz mluvčí ministerstva vnitra Hana Malá. Některá auta budou určena pro potřeby Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, hasičů nebo policie.
Úřad minulou zakázku vnitra na auta za 2,25 miliardy zrušil, protože podle něj nastavením zvýhodnila vozy značky Škoda. Jako problematické viděl úřad třeba omezení provedení automobilu na typy sedan a hatchback, požadavek na pětidvéřovou karoserii i stanovení minimálních rozměrů interiéru vozů.
Podle zadávací dokumentace aktuální zakázky však už jenom požadavek na minimální délku a rozvor vozů vyřazuje u více než poloviny poptávaných aut největší konkurenty Škody. U zhruba 2400 aut v tendru splní požadovaný rozměr bez problémů vozy Škoda Octavia, které již nyní třeba policie často využívá, ale obdobné typy od značek Hyundai, Peugeot nebo Volkswagen již ne.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva