Elektromobilita ČEZ uspěla s žádostí o dotační podporu z Operačního programu Doprava, financovaného z prostředků EU a spravovaného Ministerstvem dopravy ČR. Nové stanice mají vzniknout ve všech krajích napříč Českou republikou.
Dobít elektromobil bude zas o něco snazší. Celkem 125 dalších rychlodobíjecích stanic postaví ČEZ za podpory Evropských strukturálních a investičních fondů napříč Českou republikou. Paralelně bude ČEZ pokračovat ve výstavbě dalších stanic z vlastních prostředků a z dvojice grantů evropského programu CEF. Rychlodobíjecí stanice, kterých v tuto chvíli ČEZ provozuje již více než 100, umožňují dobití většiny kapacity typů elektromobilů do 20-30 minut.
„V současné době stavíme tempem jedné dobíjecí stanice týdně a toto tempo chceme ještě zrychlit. Díky podpoře z Operačního programu Doprava se posuneme výrazně vpřed. Překážky pro rozvoj elektromobility v Česku postupně padají a mě těší, že k tomu významnou měrou přispívá i Skupina ČEZ,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.
Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. V lednu před sedmi lety zahájila pod vlajkou ČEZ provoz první běžné dobíjecí stanice a 20. září stejného roku ji následovala první rychlodobíjecí stanice, obě umístěné před centrálou společnosti v Duhové ulici. Od té doby se ze sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy. Nyní ČEZ provozuje více než 160 dobíjecích stanic, z toho přes 100 rychlodobíjecích.
Při čerpání prostředků z Operačního programu Doprava je důležité především to, aby, bylo zajištěno pokrytí celé České republiky. Dobíjecí stanice za podpory Operačního programu Doprava vzniknou ve všech krajích a čeští elektromobilisté to budou k nim mít zas o něco blíž. Zatímco grant z evropského nástroje CEF pokrývá jen hlavní dopravní tahy, prostředky z Operačního programu Doprava umístí dobíjecí stanice také přímo do měst.
Projekt výstavby stanic má rozpočet necelých 129 milionů korun, z toho dotace pokryje maximálně 60 procent způsobilých nákladů projektu, zbytek platí ČEZ. Všech 125 stanic vznikne během 2,5 roku.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva