Hasičský záchranný sbor chemického závodu Unipetrolu v Litvínově rozšířil svůj vozový park o dvě nová vozidla značky Scania pro hašení vodou a pěnou. Celková investice dosáhla výše 18,5 milionu korun.
V současné době tak mají podnikoví hasiči k dispozici tři zásahová vozidla pro zásah vodou a pěnou, a tři kombinované hasicí automobily, ve kterých je navíc k dispozici i prášek. Statisticky vyjíždějí průměrně dvakrát denně. V loňském roce vyjeli k 660 zásahům, asistencím a planým poplachům uvnitř i vně chemického parku, ve kterém pracuje přes šest tisíc lidí.
„Po mimořádné události v srpnu roku 2015 jsme se rozhodli obnovit a rozšířit náš vozový park a technické prostředky. Nyní máme k dispozici šest vozidel – tři kombinované vozy pro zásah vodou, pěnou nebo práškem a tři cisternové automobilové stříkačky pro hašení vodou nebo pěnou. Pořízením dvou nových vozidel jsme zlepšili naši flexibilitu zejména v době, kdy je nutné vyjet k více asistencím, zásahům, nebo některý z vozů prochází servisní prohlídkou či opravou,“ říká Petr Králert, velitel Hasičského záchranného sboru Unipetrolu.
S novými vozy budou hasiči zasahovat během požárů nebo úniků chemických látek, asistovat při údržbě technologií výrobních jednotek a podílet se na zásazích vně areálu v rámci Požárního poplachového plánu Ústeckého kraje, nebo Integrovaného záchranného systému. Hasičský záchranný sbor Unipetrolu má v současné době sedmdesát čtyři zaměstnanců, z nichž šedesát tři hasičů pracuje ve třech čtyřiadvaceti hodinových směnách, sedm operačních důstojníků se střídá na operačním středisku a čtyři zaměstnanci pracují na ranní směny.
„Loni jsme vyjeli ke čtyřiceti požárům, z nichž více než polovina byla mimo areál chemického závodu. Další téměř padesátka našich výjezdů se týkala záchrany osob. Připočteme-li technické zásahy a asistence ve výrobních provozech, hasičská cvičení a plané poplachy, zjistíme, že jsme v loňském roce vyjeli 660 krát. Průměrně tedy vyjedeme téměř dvakrát denně,“ vypočítává Petr Králert.
Při výjezdu mimo chemický areál pomáhají podnikoví hasiči Unipetrolu zejména při požárech a automobilových nehodách, především na silnici I/27 mezi Litvínovem a Mostem.
„Typickým příkladem našich zásahů mimo výrobní areál je výjezd k požáru v Litvínově nebo Janově, požár některé z okolních skládek či dopravní nehoda v blízkosti areálu. Mimo náš areál zasahujeme na výzvu Krajského operačního a informačního střediska hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje. Při takovém zásahu spolupracujeme s jednotkami Hasičského záchranného sboru kraje a s jednotkami sborů dobrovolných hasičů,“ uzavírá Petr Králert.
01.08.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva