Svaz dovozců automobilů ohlásil rekordní červencové registrace vozidel. Po období poklesu registrací osobních automobilů přibylo v červenci nejvíce osobních autv historii, oznámil 5. srpna tajemník svazu Josef Pokorný.
Celkově registrace nových osobních automobilů klesly za 1-7/2019 meziročně o 9,13% (z 165 422 ks na 150 314 ks, tj. o 15108 ks). V červenci vzrostly o 0,82%.
První je značka Škoda s 51 275 registrovanými osobními vozy (34,11%), následují Volkswagen – 12 444 ks (8,28%), Hyundai – 11 004 ks (7,32%), Dacia – 10 349 ks (6,88%), Peugeot – 7 116 ks (4,73%), Renault – 6 249 ks (4,16%), Kia – 5 755 ks (3,83%), Toyota – 5 752 ks (3,83%), Ford – 5 449 ks (3,63%), Citroën – 3 980 ks (2,65%), atd.
Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda OCTAVIA s 13 364 ks (9,02%), dále Škoda FABIA – 12 601 ks (8,50%), Škoda RAPID – 7 448 ks (5,02%), Škoda KAROQ – 6 004 ks (4,05%), Škoda KODIAQ – 4 087 ks (2,76%), Dacia DUSTER – 3 959 ks (2,67%), Hyundai i30 – 3 952 ks (2,67%), Škoda SUPERB – 3 163 ks (2,13%), Hyundai ix20 – 2 902 ks (1,96%), Škoda SCALA – 2 575 ks (1,74%), atd.
Z hlediska paliva vede benzín se 70,2%, podíl nafty činí 27,17%.
Podíl privátních automobilů byl za uvedené období 29%, firemních 71%.
Počet dovezených ojetých OA rovněž meziročně poklesl, a to o 0,5% na 105 996 ks. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let je 51,2%.
Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly nárůst o 5,29% (z 11 229 ks na 11 823 ks, tj. o 594 ks). V červenci vzrostly meziročně o 12,98%.
První je značka Volkswagen s 1 745 registrovanými lehkými užitkovými vozy (14,76%), následují Peugeot – 1 582 ks (13,38%), Fiat – 1 428 ks (12,08%), Renault – 1 241 ks (10,50%), Ford – 1 010 ks (8,54%), Citroën – 997 ks (8,43%), Mercedes-Benz – 853 ks (7,21%), Iveco – 735 ks (6,22%), Dacia – 567 ks (4,80%), Toyota – 556 ks (4,70%), atd.
Registrace nákladních vozidel oproti loňsku vzrostly o 13,50% (z 5 713 ks na 6 484 ks, tj. o 771 ks). V červenci klesly meziročně o 49,47%.
První je značka Mercedes-Benz s 1 166 registrovanými nákladními vozy (17,98%), následují Scania – 1 116 ks (17,21%), MAN – 1 092 ks (16,84%), DAF – 952 ks (14,68%), Volvo – 870 ks (13,42%), Iveco – 560 ks (8,64%), Renault Trucks – 284 ks (4,38%), Tatra – 248 ks (3,82%), Fuso – 87 ks (1,34%), Ford – 40 ks (0,62%), atd.
Registrace autobusů vzrostly oproti 1-7/2018 o 11,15% (z 646 ks na 718 ks, tj. o 72 ks). V červenci klesly meziročně o 27,96%.
První je značka SOR s 249 registrovanými autobusy (34,68%), následují Iveco Bus – 200 ks (27,86%), Mercedes-Benz – 42 ks (5,85%), Setra – 40 ks (5,57%), Solaris – 38 ks (5,29%), Iveco – 30 ks (4,18%), MAN – 27 ks (3,76%), Higer – 12 ks (1,67%), Volvo – 12 ks (1,67%), Isuzu – 12 ks (1,67%), Scania – 12 ks (1,67%), atd.
Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst registrací o 14,04% (z 11 670 ks na 13 308 ks, tj. o 1638 ks). V červenci vzrostly meziročně o 25,02%.
První je značka Honda s 2 923 registrovanými motocykly (21,96%), následují Yamaha – 1 160 ks (8,72%), KTM – 759 ks (5,70%), CF Moto – 737 ks (5,54%), BMW – 695 ks (5,22%), Maxon – 627 ks (4,71%), Kentoya – 602 ks (4,52%), Piaggio – 565 ks (4,25%), Kawasaki – 497 ks (3,73%), Linhai – 398 ks (2,99%), atd.
05.08.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva