Sdružení automobilového průmyslu vydalo tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. srpna 2019. Výroba motorových vozidel v Česku dosahuje rekordních hodnot předchozího roku a i nadále zůstává stabilním pilířem české ekonomiky.
Od ledna do srpna bylo vyrobeno celkem 946 052 motorových vozidel, tedy o 0,01 % více než ve stejném období loňského roku. Osobních vozů bylo vyrobeno 941 758 ks (- 0,02 %), autobusů 3 333 ks (+ 8,4 %) a motocyklů 961 ks (+ 3,0 %).
Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu komentuje dosavadní vývoj:
„Vývoj výroby motorových vozidel odráží velmi dobrou konkurenceschopnost českých vozidel na exportních trzích. I přes pokles nových registrací například u osobních vozidel v EU o 3,2 %, a navzdory sílícím hlasům o ekonomickém poklesu na důležitých trzích spojovanému s možnou krizí, se jejich domácí produkce drží na úrovni loňského roku, kdy jen mírně klesla o zanedbatelných 0,02%. Celkově pak produkce ve všech kategoriích motorových vozidel včetně autobusů dokonce mírně vzrostl a to o 0,01 %. Věříme proto, že se tento trend českým výrobcům podaří udržet také v závěru letošního roku a objem produkce se minimálně vyrovná roku minulému.“
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva