Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) zorganizovalo další ze série jednání zástupců firem působících v autoprůmyslu s představiteli kraje.
Výsledkem setkání je shoda na zájmu o další spolupráci v podpoře technického vzdělávání a jeho zatraktivnění v podobě sdílení projektů, které firmy „automotive“ společně s místními samosprávami úspěšně realizují v dalších regionech České republiky.
Již deváté setkání tohoto druhu se za účasti zástupců firem, Úřadu práce a regionálních zastoupení Hospodářské komory ČR a Svazu průmyslu ČR uskutečnilo na Krajském úřadu Kraje Vysočina. Cílem setkání bylo již tradičně seznámení se s lokální problematikou na trhu práce, vzdělávání a dopravní infrastruktury, stejně jako sdílení příkladů dobré praxe z firem napříč Českou republikou.
Účastníci jednání se shodli na tom, že i v Kraji Vysočina má automobilový průmysl významný vliv na rozvoj a je proto společným úkolem kraje a firem vytvářet vhodné podmínky pro podnikání velkých i menších firem z oboru.
„Automobilový průmysl nyní stojí na prahu zásadní transformace. Nejen čistá mobilita, ale především technologické změny v podobě digitalizace a automatizace výroby již dnes zásadním způsobem mění zaběhnuté pracovní postupy, kvalifikace zaměstnanců i logistiku výroby. Pro budoucí úspěch českého průmyslu je zcela zásadní zavést konkrétní opatření, která nejen zatraktivní a zkvalitní technické vzdělávání, ale která především připraví nastupující generaci na to, co je v příštích deseti dvaceti letech čeká,“ uvedl Bohdan Wojnar a dodal:
„Ze setkávání s jednotlivými regiony vidíme ochotu ze strany samospráv pracovat na společných projektech. Postrádáme ale jasnou koncepci technického vzdělávání ze strany státu, který na jedné straně uvádí Česko jako inovačního technologického lídra, na druhé straně ale nedostatečně podporuje technické obory na středních školách a jejich propojení s firmami v rámci duálního vzdělávání či např. plánuje zrušit již dříve schválenou povinnou maturitu z matematiky.“ Kraj Vysočina je v oblasti technického vzdělávání aktivní, když realizuje inspirativní projekty, jako například projekt „Postav si své auto“. Ten má za podpory společnosti BOSCH Diesel za cíl prostřednictvím stavby atraktivní stavebnice sportovního vozu české výroby Kaipan podnítit zájem mladé generace o techniku a studium oborů technického vzdělávání. Zkvalitnění výuky a zaměření na techniku je jednou z priorit kraje.
V rámci diskuse o sdílení dalších úspěšných projektů apeloval hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek především na aktivitu ze strany firem a uvedl, že jejich úloha je v další spolupráci klíčová.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva