SEAT bude ve vozidlech testovat biopalivo získávané ze skládek komunálního odpadu. Projekt s rozpočtem 4,3 milionu eur bude ukončen v roce 2023 a na jeho financování se podílí EU.
V rámci programu koncernu Volkswagen na snižování emisí CO2 uskutečňuje SEAT výzkum možného využívání biometanu jako alternativního paliva SEAT se bude do roku 2023 účastnit projektu Life Landfill Biofuel, který byl nedávno schválen Evropskou komisí. Jeho cílem je vyrábět plyn z obnovitelných zdrojů, které se nacházejí v komunálních odpadech, vyvážených na skládky. Projekt bude v následujících čtyřech letech realizován společně s dalšími partnery. Podíl Evropské komise na celkovém rozpočtu 4,3 milionu eur bude 55 %. Andrew Shepherd, ve společnosti SEAT odpovědný za projekty v oblasti energií z obnovitelných zdrojů, zdůraznil, že „tento projekt nám umožní pokročit ve vývoji a výzkumu biometanu jako paliva. Naším nejvyšším cílem je zaručit nulovou bilanci emisí CO2 a ochranu životního prostředí po celou dobu životního cyklu vozidla“.
Evropská unie omezí do roku 2035 množství komunálního odpadu, který lze ukládat na skládky, na 10 %. Přeměňování odpadu na biopaliva pro automobily je jedním z řešení této ekologické výzvy, na němž SEAT spolupracuje s řadou španělských partnerů.
V Evropě je téměř půl milionu skládek. Výzkum odpadu jako možného energetického zdroje proto představuje mimořádné podnikatelské příležitosti. Zároveň by bylo možné snižovat emise. Existuje velký potenciál pro zavedení certifikátů původu vyráběného biometanu, s nimiž by se mohlo obchodovat jako s certifikáty pro energii z alternativních zdrojů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva