Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 30. září 2019. Celkem 1 093 361 silničních vozidel bylo vyrobeno v Česku od ledna do konce září, to je meziročně o 0,8 % více.
Celkového růstu bylo dosaženo především díky rekordní produkci osobních vozidel, která byla meziročně vyšší o 0,7 %, a to navzdory celkově klesající poptávce po nových automobilech jak v tuzemsku, tak na evropských trzích. Nadále se daří také domácím výrobcům autobusů IVECO CR a SOR Libchavy a pozitivní vývoj zaznamenali také výrobci přípojných vozidel . Bohdan Wojnar, prezident Sdružení automobilového průmyslu, hodnotí vývoj za první tři čtvrtletí letošního roku pozitivně.
„Výkonnost českého autoprůmyslu je v tomto roce i nadále dobrá. K růstu produkce přispívá především silná pozice a konkurenceschopnost tuzemských automobilek na zahraničních trzích, kam směřuje většina naší produkce. Celkový evropský trh je v určitém útlumu (- 1,6 %). Důležitým faktorem je pro nás růst prodejů nových osobních vozidel v Německu (+ 2,5 %), o jehož budoucím ekonomickém vývoji má řada odborníků obavy. Ani my nežijeme ve vakuu, tamní situaci sledujeme, stejně jako další vývoj okolo odchodu Velké Británie z Evropské unie. Aktuální výsledky a vývoj nám ale dávají důvod k mírnému optimismu, že bychom i v roce 2019 mohli ve výrobě vozidel přinejmenším vyrovnat loňský rekordní rok.“
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva