Břevnovský klášter hostil 17. října vyhlášení výsledků dvanáctého ročníku anket Fleet Awards a Firemní auto roku 2019. Uspěly v ní značky Škoda, Mercedes-Benz, Peugeot, Volvo, Ford, Citroën a Toyota.
Anketu Firemní auto roku pořádá od roku 2008 specializovaný magazín FLEET firemní automobily, letos se tedy jednalo o dvanáctý ročník. Celkem 36 nominovaných modelů se ucházelo o přízeň manažerské poroty, sestávající ze stovky manažerů stovky domácích firem a organizací.
V porotě jsou jak zástupci vrcholového managementu, tak fleetoví manažeři, vedoucí nákupu, provozu a podobné pozice vztahující se jak ke strategickému, tak operativnímu řízení vozových parků. Ti všichni si mohou nominované automobily vyzkoušet v rámci testovacích dnů, které letos proběhly v Brně a v Pardubicích. Porotu sestavuje každoročně vyhlašovatel ankety, magazín FLEET firemní automobily.
„Anketa Firemní auto roku jako první ve svém oboru postavila hodnocení na možnosti testovacích jízd s nominovanými automobily. Byl to zásadní rozdíl oproti do té doby praktikovanému hlasování na internetu, skutečné napojení porotců na nominované vozy včetně možností získat o nich tolik informací, kolik si jen přejí, neboť se s auty v rámci testovacích dnů mohou nejen svézt, ale také o nich hovořit. Se zástupci jednotlivých automobilových značek i s dalšími porotci – manažery. Každoročně se snažíme zajistit pro porotu stovku zajímavých zástupců velkých, ale i menších vozových parků,“ říká Richard Plos, šéfredaktor magazínu FLEET firemní automobily.
Systém hodnocení porotců je jednoduchý: na základě svých zkušeností a poznatků z testovacích jízd vytvoří porotce v každé kategorii své pořadí na prvních pěti místech. V potaz bere samozřejmě i relevanci daného modelu v dané kategorii.
„Každý porotce má v rámci on-line systému připraven chráněný přístup, takže může své hodnocení zadat komfortně doma nebo v kanceláři na základě svých poznámek. Nominujícím automobilkám je pak kdykoli k dispozici nahlédnutí do systému až na úroveň hodnocení jednotlivých porotců,“ doplňuje Richard Plos.
Vítězové standardních kategorií V kategorii Standard, určené pro nejmenší fleetové vozy, si trofej pro letošní rok odnesl Hyundai i20. Kategorie Benefit, určená pro služebně-benefitní vozidla nižších až středních manažerských, obchodních či technicko-hospodářských pozic, se stala „kořistí“ modelu Škoda Scala a v kategorii Benefit Plus, určené pro střední až vyšší pozice ji napodobila modernizovaná Škoda Superb. Mezi vozy určenými vyššímu až vrcholovému managementu, tedy v kategorii Top, se z vítězství může těšit Mercedes-Benz GLE.
Ve dvou kategoriích užitkových vozů se ocenění v letošním ročníku dočkaly modely Peugeot Partner za nejvyšší hodnocení v kategorii Compact Van a Mercedes-Benz Sprinter, který obhájil loňské prvenství v kategorii Fullsize Van.
Vítězové speciálních kategorií
Anketa Firemní auto roku ovšem nezapomíná ani na jiná než mainstreamová auta. V rámci takzvaných Trophy se letos dočkaly ocenění tři modely: Mercedes-Benz EQC zvítězil v kategorii určené pro automobily s dobíjecím elektropohonem, získal tedy ocenění Plug-in Trophy, Škoda Kodiaq RS si vysloužila uznání v kategorii vozů do lehčího terénu nazvané Cross Trophy a Ford Ranger má v letošním ročníku ocenění pro automobily do těžkého terénu, nazvané Terrain Trophy.
Cenu redakce magazínu FLEET firemní automobily si jako Fleetová novinka roku odnesla Toyota Corolla, a to jak za širokou nabídku karosářských verzí, tak za celkové užitné vlastnosti a v neposladní řadě za nabídku hned dvou hybridních pohonů s autonomním dobíjením, které redakce magazínu FLEET firemní automobily považuje za významný příspěvek k reálnému, nikoli pouze proklamovanému snižování spotřeby a emisí. Vítězové internetového hlasování
V internetovém hlasování, které doplňuje celou anketu o pohled širší veřejnosti, zabodovaly vozy Škoda Scala v kategorii Referentské vozy, Volvo V60 Cross Country v kategorii Manažerské vozy a Citroën Berlingo v kategorii Lehké užitkové Vozy. Oceněné produkty
V produktové anketě Fleet Awards letos porota v rámci nominací ocenila v kategorii Inovace logisticko-monitorovací systém Webdispečink společnosti Princip, a.s. V rámci nominace byl zmíněn neustávající vývoj celé aplikace, nové funkcionality tohoto produktu a kvalitní klientská podpora.
V kategorii Bezpečnost byla oceněna iniciativa automobilky Volvo Car Group s názvem Eqal Vehicles for All, která je zaměřena na rovnoprávnost z hlediska ochrany pasažérů různého vzrůstu a fyziognomie při nárazu, se zvláštním důrazem na těhotné. Automobilka Volvo tím opět prokázala, jak důsledně se problematice ochrany lidských životů v automobilové dopravě věnuje.
V kategorii Outsourcing obhájila loňské vítězství společnost ALD Automotive se službou ALD Operák, který byl navržen za „prozákaznické nastavení služeb, včetně systému vracení vozů a závěrečných vyúčtování“.
V kategorii Ekologie si letos odnesla ocenění společnost Car Point za program pronájmu elektromobilů E-Cars Rent. Programu využívá řada fleetových zákazníků i soukromých osob a přispívá ke zvyšování povědomí o elektromobilech a jejich vlastnostech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva