Fiat Chrysler Automobiles a PSA údajně jednají o spojení, které by mohlo vytvořit automobilku s roční produkcí 9 milionů vozidel. Obě firmy odmítají informace médií komentovat, nicméně vedení PSA se sejde k mimořádnému jednání.
Koncern Fiat Chrysler Automobiles začátkem tohoto roku dojednal fúzi s francouzskou automobilkou Renault, ale dohoda se vinou francouzské vlády, která je klíčovým akcionářem Renaultu, nakonec zhroutila.
Nové vedení Renaultu nedávno potvrdilo, že nové jednání s FCA není na programu dne, protože se zaměřuje především na znovuoživení spolupráce s aliančním partnerem Nissanem.
Investoři již několik let spekulují o tom, že Fiat Chrysler Automobiles hledá partnera pro fúzi. Tyto úvahy podporovala prohlášení generálního ředitele společnosti Sergia Marchionneho. V roce 2015 Marchionne nastínil důvody pro konsolidaci automobilového průmyslu a neúspěšně se pokusil o dohodu s General Motors. I po náhlém Marchionneho úmrtí vedení FCA usiluje naplnit jeho odkaz.
Koncern FCA jednal s PSA o možnosti nějaké formy partnerství už na začátku letošního roku, než vedení FCA překvapilo návrhem fúze s Renaultem. Tehdy představitelé FCA uvedli, že dohoda s Renaultem nabízí více výhod než kombinace s PSA. Jenže předseda John Elkann rozhovory s Renaultem v červnu přerušil poté, co francouzští vládní činitelé zasáhli a tlačili na Renault, aby nejprve vyřešil napětí se svým japonským aliančním partnerem Nissan Motor. Po zhroucení plánu fúze s Renaultem si generální ředitel FCA Mike Manley nechal otevřené dveře pro rozhovory s dalšími potenciálními partnery. Řekl však, že italsko-americká automobilka může nadále pokračovat sama navzdory nezbytným nákladům na vývoj elektricky poháněných vozidel a dodržování přísnějších emisních pravidel v Evropě, Spojených státech a Číně. V tomto ohledu FCA značně zaostává za svými konkurenty. Manley dokonce prohlásil, že je připraven platit pokuty za nedodržení předepsaných flotilových emisí CO2.
Generální ředitel PSA Carlos Tavares během diskusí v září na autosalonu ve Frankfurtu myšlenku partnerství s FCA odmítl slovy: „Nepotřebujeme to.“ Nicméně Tavares je známý tím, že se v současné době, kterou označuje za chaotickou, nevyhýbá riskantním krokům slibujícím budoucí přínos. Proto v roce 2017 za 2,6 miliardy dolarů koupil od GM dlouhodobě ztrátovou automobilku Opel a v rekordně krátké době ji dovedl k zisku.
Fiat Chrysler už spolupracují na vývoji a výrobě užitkových vozidel, ovšem tato spolupráce v poslední době ztrácí na intenzitě s tím, že pro Peugeot a Citroën pomáhá využívat výrobní kapacity Opel a také Toyota. Podle Automotive News Europe jsou jednání mezi PSA Group a FCA poměrně daleko. Společnost s kapitálovou hodnotou 47 milionů dolarů by měl jako generální ředitel řídit Carlos Tavares a předsedou představenstva má být John Elkann. PSA by měl být kupujícím a francouzská strana by měla mít převahu v představenstvu. S celkovou roční produkcí 9 milionů vozidel by nová společnost konkurovala Volkswagenu, Toyotě Motor a alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.
Velmi silné postavení by společný podnik měl zejména na trhu malých aut v Evropě a Latinské Americe. PSA plánuje v roce 2023 vrátit značku Peugeot na trh v USA. V tomto ohledu by spojení s FCA znamenalo velkou pomoc.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva