Local Energies (E.ON) a ŠKO-ENERGO instalovaly v závodech Škody energetický systém, který zamezuje výpadkům robotů v lakovně způsobených krátkodobým poklesem napětí elektřiny. Projekt představili zástupci firem 1. listopadu na tiskovce v Muzeu Škody.
Jde o vůbec první průmyslovou instalaci této technologie v Evropě. Během pilotního provozu už zařízení na robotické lince v lakovně v Mladé Boleslavi a Kvasinách pokrylo více než 60 krátkodobých poklesů napětí v dodávkách elektřiny, které dříve vedly k zastavení celé linky. Ultrakapacitor (Ultracapacitor Grid Stabiliser, UGS) umožňuje překlenout krátkodobé poklesy napětí v dodávkách elektřiny, které by jinak způsobovaly přerušení provozu výrobních linek a dalších technologií.
„Běžní spotřebitelé poklesy napětí nezaznamenají, avšak některé průmyslové provozy s robotizovanou technologií jsou velmi citlivé i na malé poklesy napětí, což mnohým způsobuje problémy s následným výpadkem výroby. Právě s takovými výpadky se dlouhodobě potýkala také ŠKODA AUTO na své automatizované lince v lakovně. V rámci společného projektu jsme pro ně našli a realizovali unikátní řešení v podobě ultrakapacitoru. Jde o vůbec první zařízení tohoto druhu v Evropě, které je v ostrém provozu u koncového zákazníka, což nás samozřejmě velmi těší. Princip fungování je vlastně jednoduchý, ale stoprocentně funkční a účinný. Ultrakapacitor se dokáže v řádu desítek milisekund aktivovat do plného výkonu, a překlenout tak krátkodobý pokles napětí. Efektivně tak omezuje finanční ztráty i negativní dopady na životní prostředí,“ vysvětluje Martin Záklasník, generální ředitel skupiny E.ON v ČR a člen dozorčí rady ŠKO-ENERGO . Reakce do 10 milisekund
Zařízení, umístěné v průmyslovém kontejneru vedle budovy lakovny v závodě v Mladé Boleslavi, do 10 milisekund rozpozná pokles dodávky elektrického proudu a za dalších 10 milisekund spustí čerpání záložní elektrické energie z ultrakondenzátoru. Umožňuje tak dodávat výkon 1 MW po dobu 1,5 sekundy. Podobné zařízení s polovičním výkonem (0,5 MW po dobu dvou sekund) pracuje také v závodě ŠKODA AUTO v Kvasinách.
Na základě zkušeností z minulých let a průměrného počtu poklesů napětí v síti se díky inovativním UGS jednotkám sníží roční výpadky výroby o 365 minut v lakovně v Mladé Boleslavi a o 222 minut v lakovně v Kvasinách. Za tuto dobu se běžně nalakuje 740 karoserií. Obě zařízení během pilotního provozu už úspěšně vykryla více než 60 krátkodobých poklesů napětí elektrické energie. „Řešení zaujalo i další průmyslové podniky, které se ve svých výrobních závodech s krátkodobými poklesy napětí potýkají. Díky úspěšné realizaci ve ŠKODA AUTO nyní řešíme dodávku technologie ultrakapacitoru i dalším zákazníkům. Vybrat si mohou realizaci zařízení na klíč, nebo formu garantované měsíční služby,“ vysvětluje Robert Vinický, předseda představenstva společnosti Local Energies ze skupiny E.ON, která ultrakapacitory zákazníkům jako jediná v ČR dodává.
„Společně se ŠKO-ENERGO plánujeme významně zvýšit stabilitu sítě v našich závodech. Projekt UGS je tak důležitým krokem, díky kterému zajistíme, aby krátkodobé poklesy v síti velmi vysokého napětí neohrožovaly ani naše řídicí systémy, ani relevantní části výrobních procesů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO pro oblast výroby a logistiky.
01.11.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva