České rodiny si letos půjčují spíše na ojetiny než na nová auta. Zároveň roste průměrná prodejní cena vozidel, na která si úvěr nebo leasing berou. Vyplývá to z výsledků České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za první tři čtvrtletí letošního roku.
Členové ČLFA během nich profinancovali 86 084 osobních vozidel: 32 039 privátních a 54 045 firemních. Z toho ojetých vozů bylo v soukromé sféře 18 621, tedy 58,1 %, a v podnikatelské sféře 12 766, tedy 23,6 %.
Na nový osobní vůz si letos rodiny v průměru půjčily 253 546 korun, meziročně o 9,8 % více. Průměrná prodejní cena financovaných ojetých vozidel určených pro privátní zákazníky dosáhla na konci letošního třetího čtvrtletí 193 911 korun, za jeden rok se zvýšila o 6,3 %. „Díky svým vzrůstajícím příjmům mohou být domácnosti náročnější i při výběru ojetých automobilů, což má příznivý dopad na celkovou strukturu vozového parku v České republice, pro kterou je charakteristický vysoký průměrný věk vozidel,“ říká generální tajemník ČLFA Jaroslav Krutilek. Ve firemní sféře jsou průměrné prodejní ceny financovaných osobních automobilů výrazně vyšší: u nových vozidel jde o 517 986 korun (meziroční růst 4,8 %) a u ojetých o 452 190 korun (meziroční růst rovněž 4,8 %).
Členské firmy asociace, která sdružuje významné hráče v oblasti financování automobilů, poskytly během tří letošních čtvrtletí na osobní automobily v součtu 34,17 miliardy korun, o 5,8 % méně než ve stejném období loňského roku. Na domácnosti z toho připadlo 7 miliard korun. Prostřednictvím produktů členů ČLFA bylo financováno 28,6 % všech nových osobních aut, která byla prvně registrována v České republice během ledna až září letošního roku.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva