Francie navyšuje zdanění nových aut, jež nebudou splňovat předepsané limity emisí oxidu uhličitého (CO 2). Zaměřit se chce hlavně na velká SUV, informovala agentura Bloomberg. Daň by mohla dosahovat v přepočtu až půl milionu korun.
Zákon, který schválil francouzský parlament, nařídí zaplatit majitelům vyrobených SUV po roce 2020, jež nebudou splňovat určité limity emisí CO2, daň až ve výši 20 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 510 tisíc korun. Francouzské ministerstvo financí si od uvalení této daně slibuje vyšší příjmy do státní pokladny, vydělat by tato daň měla vynést 50 milionů eur ročně. Ministr financí Bruno Le Maire zároveň kritizoval propagaci vozů SUV. Podle něj by měli být konzumenti upozorňováni na „škodlivé účinky aut na životní prostředí“.
Francie se chystá zároveň snížit dotace na elektromobily nebo auta na vodíkový pohon. V roce 2020 se vláda chystá přidat kupci elektromobilu 6 tisíc eur za předpokladu, že stojí méně než 45 tisíc eur. V dalších letech má podpora poklesnout, uvedlo ministerstvo životního prostředí.
03.01.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva