V polském Krakově se rozhodli měřit vozy přímo v provozu a zjistit, kdo je největším znečišťovatelem ovzduší ve městech.
Výsledky jsou celkem alarmující. Na druhou stranu ukazují, že není diesel, jako diesel. Zatímco nejnovější naftové vozy se mohou pyšnit dokonalou čistotou, ty vyrobené před rokem 2015 jsou na tom podstatně hůře. A čím jsou starší, tím jsou škodlivější.
Změřeny byly emise u 103 tisíc aut
Nejednalo se o žádnou krátkou namátkovou akci, ale o poměrně intenzivní měření. K němu došlo již během června letošního roku a celkem bylo změřeno 103 tisíc vozidel. A to přímo v reálném provozu. Použita byla poměrně sofistikovaná technologie, která dokáže změřit emise i víceméně vzdáleně, pomocí vln a laseru. Tak lze zjistit nejenom aktuální hodnotu, ale i to, zda je právě měřeno auto, které jede konstantní rychlostní, nebo naopak zpomaluje či zrychluje. Vše má na celkové emise vliv, a proto bylo toto měření jedno z nejpřesnějších, které kdy v Evropě proběhlo.
Výsledky jsou alarmující
Výsledky hovoří celkem jasně. Největším znečišťovatelem ovzduší jsou staré diesely. Ona pomyslná hranice mezi tím, co je špatné a co je čistší je norma Euro 5. U vozů, které plní pouze tuto normu bylo naměřena hodnota, která se pohybuje na 700 mg / km. Ještě hůře na tom potom byly vozy starší, nebo s nižšími normami, jako Euro 4 nebo Euro 3. U nich lze říci, že se žádný pod hodnotu 700 mg / km nedostal a některé ji přesáhly celkem výrazně.
Naopak u novějších vozů se ukázalo, že dokážou být podstatně čistší. Měřené vozy plnící Euro 6 totiž ukázaly zhruba poloviční hodnoty, jelikož těm bylo v průměru naměřeno asi 350 mg / km. Ano, stále je to dost, ale onen skok mezi Euro 5 a normou Euro 6 je skutečně velmi znatelný. Totéž se týká také starších benzinových vozidel, které však oproti dieselům až tak škodlivá nejsou. Benzinová auta Euro 5 vypouštěla přibližně 120 mg / km a ta s normou Euro 4 kolem 200 mg.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva