Řada lyžařů se vydává za sněhovou jistotou do zahraničních, většinou alpských středisek. Převážně auty. Instruktor bezpečné jízdy mosteckého autodromu Marek Kohoutek radí, jak správně přepravovat zavazadla, zejména tedy lyže či snowboard.
Každý řidič by si podle něj měl uvědomit, že volně pohybující se předměty ve vozidle jsou velice nebezpečné. Například při nárazu v rychlosti 50 km za hodinu do pevné překážky se zvýší hmotnostní působení tělesa bezmála dvacetkrát. Ve vyšší rychlosti pak vzroste hmotnostní působení tělesa ještě mnohem výrazněji. „
Policie v Rakousku volně ložené těžké nebo svým tvarem nebezpečné předměty ve voze, například právě lyže či lyžáky, tvrdě postihuje. Přistiženému řidiči hrozí pokuta až ve výši 500 eur,“ upozornil expert.
Existují různé způsoby jak lyže, lyžáky nebo snowboard v autě převážet. Řidič si může pomoci sklopením části zadních sedadel, vyjmutím vaku z opěradla uprostřed zadních sedadel či využitím střešních nosičů.
Při sklopení zadních sedaček jde jen o nejkratší část, největší plocha opěradel musí zůstat ve svislé poloze, aby zachytila při případném nárazu zavazadla v kufru. „Výbavu zafixujeme upínacími kurty, nebo různými druhy upevňovacích sítí. K nim můžeme přichytit nejen přilbu, ale i lyžáky. Lyže či snowboard je důležité stáhnout křížově, aby se nám svázané věci nemohly vyvléct z popruhů,“ upřesnil Kohoutek.
Vak ukrytý v opěradle prostředního zadního sedadla mají jen některá vozidla. Je určený právě pro přepravu lyží a snowboardu. „Je možné toto zařízení do vozu dodatečně namontovat, ale vždy doporučuji originál od výrobce. I zde je důležité, aby lyže i snowboard byly svázané. V případě, že v autě pojede víc lidí, není toto řešení příliš komfortní ani bezpečné,“ doplnil mostecký instruktor.
Naopak za nejbezpečnější způsob převážení lyžařského vybavení je možné označit jeho upevnění na střešní nosič. Jediným záporem je pořizovací cena nosiče či střešního boxu. Je třeba také počítat s vyšší spotřebou pohonných hmot.
„Vždy bychom však měli preferovat bezpečnost, takže nešetřeme na nesprávném místě. I umístění nákladu na střeše auta se řídí svými pravidly. Lyže i snowboard vždy svazujeme k sobě, špičky lyží umístíme do protisměru jízdy,“ dodává expert z autodromu.
Řidiči by neměli v žádném případě opomenout ani reflexní prvky. „V autě je nutné mít po ruce výstražné vesty. Pokud nás na veřejné komunikaci zastaví policie a pobídne nás k vystoupení z auta, musíme si nejprve obléci vestu. Například v Rakousku už takto nachytali spoustu řidičů, kteří opustili auto bez vesty. Hrozí nemalá pokuta. Pokud tedy povezete rodinné příslušníky či kamarády, mějte v autě schválený typ vesty pro každého z nich. A reflexní prvky používejte i při jízdě na lyžích. Chraňte zdraví a životy své i svých blízkých,“ apeluje mostecký učitel.
31.01.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva