Rozhodnutí evropských automobilek o dočasném pozastavení výroby přinese české ekonomice ztráty. Situaci komentuje Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
„Z důvodu opatření jednotlivých zemí EU v boji proti šíření koronaviru sledujeme již dnes výrazné narušení mezinárodních dodavatelských řetězců, velmi složité podmínky pro logistiku a značné potíže při plánování zakázek. Zároveň je mezi zaměstnanci firem patrná nervozita a obava z dalšího šíření koronaviru v pracovních kolektivech. Rozhodnutí jednotlivých výrobců tak není překvapivé a pro zastavení šíření nákazy COVID-19 zřejmě nevyhnutelné,“ uvedl Zdeněk Petzl.
Automobilky z koncernu Volkswagen jsou podle něj jedním z nejdůležitějších odběratelů také pro české dodavatele a vzhledem k tomu, že ke stejnému kroku přistoupili i další evropští výrobci, následující dva až tři týdny budou pro všechny firmy v autoprůmyslu a navázaná odvětví znamenat velký problém.
„Objem exportu českých dodavatelských firem (členů AutoSAP), které z velké většiny míří do zemí EU, se pohybuje okolo 350 miliard Kč ročně, podíl dodavatelských firem (členů AutoSAP) na celkovém exportu se pohybuje okolo 40 %. Útlum výroby tak způsobí firmám obrovské ztráty, ale pevně věřím, že se po odeznění současné mimořádné situace celé odvětví vrátí do obvyklého tempa,“ uvedl ředitel
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva