Evropský autoprůmysl, který se už loni posouval do recese, dostává ránu vinou pandemie koronaviru. Lidé v Evropě i ve světě, kteří se bojí o život, nemyslí na nákup automobilů. Situaci pro nás komentuje bývalý manažer Škody Auto a ombudsman AAA Auto Milan Smutný.
Problémem ČR je, že republika je na autoprůmyslu nesmírně ekonomicky závislá: tvoří cca 10 % HDP, 23 % průmyslové výroby, 21 % exportu, 133 000 lidí zaměstnává přímo, asi 400.000 lidí je zaměstnaných v příbuzných oborech.
V EU je autoprůmysl doslova šlehačkou průmyslu a živí celkem 14 milionů lidí. Tohle číslo ale zřejmě silně klesne. Kolik lidí v ČR v autoprůmyslu v důsledku pandemie nemoci Covid-19 ztratí dosud dobře placenou práci, s níž jsou spojeny hypotéky, úvěry, školné dětem apod, to se dosud nedá odhadnout. Budou to ale nejméně desítky tisíc lidí určitě.
Nyní má vláda ČR zásadní úkol: spolu s dalšími zeměmi přesvědčit EU komisi, že plánovaný přechod na elektromobilitu, který má být natvrdo od 1. ledna 2021 (ale letos se už emise počítají do možných pokut), by byl tou poslední ranou do vazu českého a také slovenského autoprůmyslu.
Myslím, že Německo, Francie, Itálie a Španělsko a další země se rády k tomuto požadavku přidají. Mají snad automobilky platit za emise aut se spalovacím motorem, když omezeně funkční elektrická stojí 2x tolik, bez obřích dotací z kapes chudších spoluobčanů jsou fakticky neprodejná? Navíc v době největší krize za posledních 40 let, možná i od konce 2. světové války,kdy už ekonomiky zemí EU brutálně klesly tak, že se určitě emise CO2 zmenší? To by mohli požadovat nadále jen šílenci, kteří ale bohužel opravdu ve skleníkovém prostředí EU, vzdáleni realitě zejména postkomunistických zemí někdy žijí. Statisíce Čechů propuštěných z práce nejen kvůli těžké krizi způsobené koronavriem, ale také politicky kvůli zelené ekohysterii nařízené byrokraty v EU by pak mohly podpořit české politiky, kteří by rádi zorganizovali czexit.
Ale ČR export, který tvoří asi z 80 % HDP republiky, z cca 90 % směřuje do EU. Stačí se podívat, jak teď v době koronavirové krize vypadá zablokovaná přeshraniční doprava kamionů, bez nichž se zastaví výroba i obchod v celé Evropě.
Začněme zase používat všude zdravý selský rozum. Další alternativou by pak nejen v dopravě byl koňský povoz. Nic proti krásným koním, ale pod kapotou jsou z hlediska ekonomiky efektivnější.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva