Během prvního týdne omezení volného pohybu zemřelo na českých silnicích pět lidí. Menší hustota osobní dopravy přinesla o polovinu méně nehod i výrazně méně zranění.
Počet smrtelných nehod ale bohužel ani na prázdnějších silnicích výrazně neklesl. Ukazuje to porovnání statistiky policie z týdne 16.3. – 22.3. se stejným obdobím v letech 2017 – 2019.
„Týden je příliš krátká časová řada na to, abychom dělali závěry o dopadu mimořádných opatření na nehodovost. Je patrné, že výrazně oslabený provoz se projevuje v úbytku celkového počtu nehod. Nadějnou kolonkou ve statistice je i nízký počet těžkých zranění. U nejtěžších následků nehod – úmrtí a těžká zranění – je ale ošemetné předpokládat, že nízké intenzity dopravy přinesou automaticky méně tragických nehod. Prázdnější silnice dávají prostor k vyšším rychlostem a právě nepřiměřená rychlost je stále nejrizikovějším faktorem při nehodách, kde umírají lidé. Pozitivně by se naopak mohl projevit menší počet kolizních situací mezi vozidly a těmi nejzranitelnějšími – chodci a cyklisty,“ řekl vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Stále platí, že by se řidiči měli vyvarovat agresivní jízdy a nepřiměřené rychlosti a maximálně věnovat pozornost řízení. Právě tyto faktory nejvíce přispívají k nehodám s těžkými následky. Chodci a cyklisté by se měli chránit tím, že se nebudou rozptylovat mobilním telefonem, budou sledovat provoz kolem sebe a za snížené viditelnosti budou nosit reflexní prvky.
„Vidíme kolem sebe silnou vlnu solidarity, odpovědnost a ochotu chránit druhé dodržováním pravidel. Máme příležitost přenést si takové chování i na silnice. Nezapomínejte prosím na ohleduplnost a vzájemný respekt ani za volantem. Záchranáře, hasiče i policisty v těchto dnech potřebujeme na úplně jiných místech než u dopravních nehod,“ dodal Neřold.
27.03.2020Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva