Přerušení výroby automobilů a motorů Ford ve většině jeho evropských výrobních závodů potrvá podle aktuálních předpokladů nejméně do 4. května.
Oznámení následuje po dřívějším potvrzení, že výroba v hlavních evropských závodech Fordu v kontinentální Evropě (Saarlouis a Kolín nad Rýnem v Německu, Valencie ve Španělsku a Craiova v Rumunsku) bude od 19. března dočasně přerušena na několik týdnů. Od 23. března byla pozastavena rovněž výroba motorů v Bridgendu a v Dagenhamu ve Spojeném království. Ve Valencii zůstane výroba dočasně přerušena nejméně do 27. dubna.
„Je důležité, abychom poskytli svým zaměstnancům co nejjasnější představu o tom, jak dlouho bude současná situace pravděpodobně trvat,“ řekl prezident Ford of Europe Stuart Rowley. „Doufáme, že příští měsíc se situace začne zlepšovat. Naše plány na obnovení výroby budou nicméně i nadále podléhat aktuálním okolnostem a pokynům národních vlád.“ Obnovení výroby v továrnách Fordu silně závisí na vývoji pandemie v následujících týdnech, úředních opatřeních, možnostech dodavatelů a provozuschopnosti naší dealerské sítě. Plán „návratu do práce“ bude zahrnovat i sociální distancování a další zdravotní a bezpečnostní opatření na ochranu zaměstnanců. Nadále zachována zůstanou aktuální opatření pro zaměstnance zajišťující nezbytnou podporu výroby, stejně jako pro ty, kdo pracují z domova v nevýrobních organizačních složkách společnosti. Současně se Ford i jeho zaměstnanci na národní i komunitní úrovni nadále účastní nejrůznějších aktivit zaměřených na zpomalení šíření nemoci COVID19. Patří sem vše od výroby zdravotnického vybavení typu roušek či ventilátorů přes zajišťování provizorních lůžek pro zdravotnický personál až po darování vozidel k nejrůznějším účelům včetně poskytování životně důležitých medicínských služeb, dodávek potravin a pohotovostní přepravy.
Společnost zároveň spolupracuje s různými neziskovými a charitativními organizacemi, které zajišťují podporu v místních komunitách. Nadace Ford tento týden oznámila novou globální iniciativu na dorovnání příspěvků zaměstnanců a předání vybraných prostředků charitativním organizacím ze šesti evropských zemí.
Kromě přerušení výroby je aktuálně pozastavena také většina dalších aktivit Fordu v Evropě až na několik málo výjimek, které jsou nezbytné pro zachování chodu společnosti.
06.04.2020Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva