Březnové prodeje nových automobilů v Česku klesly meziročně o historicky rekordních 36 procent kvůli zavřeným showroomům. Autoservisy v prodejních sítích tuzemských importérů aut ale zůstaly díky vládní výjimce otevřené. Jak se vyvíjí statistika servisních prací?
„Musíme poděkovat vládě, že neopomněla zahrnout autoservisy do výjimek a můžeme je držet otevřené v režimu povolených profesních skupin do 30 lidí. Stále bude nutné opravovat především sanitky, hasičské a policejní vozy, ale také udržet mobilitu firem a individuálních zákazníků. Výkony autoservisů ale klesly v březnu letošního roku ještě více než prodeje vozidel, jsme na pouhých 40 procentech loňského objemu,“ řekl časopisu Automakers tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
České autoservisy si v mezidobí vyvinuly bezkontaktní systémy komunikace se zákazníky včetně prohlížení oprav pomocí online videa na internetu. Také předávání vozů se zpravidla koná mimo uzavřené prostory provozoven.
„Připravujeme scénáře pro opětovné nastartování prodejů i návratu servisu k běžnému režimu. Návrhy na urychlené otevření autobazarů se nám ale zdají předčasné, vytvořilo by to tlaky na otevírání dalších prodejen a to je nyní nežádoucí,“ uvedl Josef Pokorný.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva