Už zhruba čtvrt roku padá v Česku cena pohonných hmot, přičemž v posledním měsíci raketovým tempem. V kombinaci s klesající spotřebou a omezeným prodejem doplňkového sortimentu to ohrožuje existenci řady čerpacích stanic.
Podle údajů ministerstva průmyslu a obchodu je u nás v provozu skoro přesně 4.000 veřejných čerpacích stanic. Z tohoto víc než polovina (57 %) patří k nezávislým prodejcům, zbytek tvoří silné sítě jako Benzina, MOL, OMV, Shell nebo EuroOil. Některé čerpací stanice už sáhly k dočasným opatřením.
Síť čerpacích stanic Síť MOL dočasně uzavřela na dvě desítky čerpaček plus 12 stanic pod značkou PapOil, které rovněž vlastní. Jak firma uvedla už dřív, učinila tak „na základě monitoringu vývoje trhu a snížené poptávky“.
Velkou část ze svých 33 čerpacích stanic uzavřela také síť F1 Gas. Ta se totiž soustředí na prodej pohonných hmot na hraničních přechodech s Německem, což je mimochodem případ i mnoha z uzavřených stanic sítě MOL. Naopak největší tuzemská síť Benzina stále drží v provozu všechny pobočky, pouze u části z nich omezila provozní dobu, jak řekl Pavel Kaidl z externí komunikace Unipetrolu.
Prodejce pohonných hmot táhne dolů nejenom nedostatek zákazníků, ale i zmíněný propad cen. Tak dramaticky, jak klesá cena ropy na světových trzích, která se tento týden poprvé v historii při svém obchodování propadla do absurdních záporných hodnot, padá i cena pohonných hmot na českém trhu. Společnost CCS ohlásila, že cena benzinu se koncem minulého týdne během jediného dne propadla o 30 haléřů na litr, což představuje tuzemský denní rekord. Zároveň se cena jak benzinu, tak nafty poprvé za poslední čtyři roky dostaly v průměru pod 27 korun za litr (v lednu činily přes 32 Kč za litr). I když na některých pumpách se dál ceny drží okolo 30 Kč za litr, na jiných se ceny už přiblížily 22 Kč.
Spolu s nižší cenou klesají i prodeje, protože došlo k výraznému útlumu automobilové dopravy. Prodejci tím přicházejí i o velkou část dalšího příjmu z prodeje doplňkového sortimentu, především tedy občerstvení. Příjmy z prodeje jiného zboží než paliv přitom na některých čerpačkách – spíš těch menších – tvoří i více než polovinu tržeb. Třeba Benzina zaregistrovala ve své síti mezi lety 2012 až 2019 nárůst v segmentu občerstvení o 326 %, oproti tomu prodej paliv během této doby vzrostl „jen“ na dvojnásobek. I když pro velké sítě všeobecně platí, že prodej paliv má větší význam než prodej ostatního zboží, význam občerstvení dokumentují i odlehčené statistiky Benziny – za standardní situace ve své síti prodá každé dvě vteřiny jednu kávu, každých pět vteřin jeden hot dog a každých 22 vteřin jeden sendvič.
04.05.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva