Předsedou výkonného výboru Svazu dovozců automobilů byl letos v březnu zvolen pro následující šestiměsíční období Martin Peleška (46). Pětičlenné vedení svazu nyní finguje ve složení Jan Hurt, Alexej Kiriakovský, Jiří Picek, Luboš Vlček a tajemník SDA Josef Pokorný. Jaké jsou priority současného vedení svazu?
„Hlavním úkolem SDA pro příští měsíce je realizace dlouho připravovaného projektu obnovy vozového parku v ČR. Aktuálně je v ČR zaregistrováno přes 6 milionů osobních vozů s průměrným stářím 15 let, a jde tak o jeden z vůbec nejstarších vozových parků v Evropě. Obměna vozového parku je proto klíčová pro celkové vylepšení zásadních oblastí dopravy v Česku, jakými jsou snížení emisní stopy a splnění závazků ČR v této oblasti, zvýšení bezpečnosti silničního provozu, vyšší ochrana řidičů a cestujících a snížení zatížení našeho zdravotnictví v důsledku havárií v přestárlých vozech,“ uvedl Martin Peleška.
Nový předseda výboru začal pracovní kariéru v polovině 90. let ve švédské strojírenské firmě Atlas Copco. V automobilovém sektoru pracuje od roku 1998, dvacet dva let nepřetržitě.
Začal kariéru u distributora vozidel značky Ford, ve Ford Motor Company, kde prošel mnoha pozicemi na různých úrovních.
V roce 2006 nastoupil u distributora značek Toyota a Lexus pro Českou republiku. Působil v Toyota Motor Czech (TMCZ) na pozici se zodpovědností za prodej a rozvoj dealerské sítě, v roce 2009 se přesunul do evropské centrály Toyota Motor Europe, kde měl na starosti postupně oblast plánování prodeje a výroby, a následně oblast cenotvorby. Po návratu v roce 2012 se začlenil zpět do struktury TMCZ jako ředitel prodeje a marketingu.
Následně se aktivně účastnil reorganizace struktury distribuční sítě ve střední Evropě a vzniku Toyota Central Europe pro CZ, SK a HU. Pozici generálního ředitele zastoupení značek Toyota a Lexus – Toyota Central Europe - Czech zastává od září 2014.
Hlavní úkoly SDA pro příští měsíce:
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva