Automobilka Porsche obnovila v pondělí 4. května 2020 výrobu na vybraných pracovištích a ve vybraných provozech.
Automobilka předem přijala všechna potřebná opatření, aby garantovala maximální možnou bezpečnost zaměstnanců a bylo možné postupně navyšovat výrobu až na plnou kapacitu. Společně s navyšováním výroby v hlavním závodu v Zuffenhausenu a na pracovišti v Lipsku se nyní všichni zaměstnanci postupně budou vracet do práce. Procesy ve výrobě, logistice a zásobování byly upraveny po dohodě se závodním výborem a odborem ochrany zdraví. Zohledněny budou i požadavky příslušných orgánů.
„Obnovení výroby je důležitým signálem – pro naše zaměstnance i zákazníky. Od počátku velmi pozorně sledujeme a analyzujeme situaci a pružně upravujeme příslušné procesy. Nyní je ten správný okamžik hledět do budoucna s optimismem a obnovit práci – za speciálních bezpečnostních opatření,“ říká Albrecht Reimold, člen výkonné rady Porsche AG zodpovědný za výrobu a logistiku.
Závody Porsche v Zuffenhausenu a Lipsku budou postupovat podle uceleného katalogu opatření. Kromě maximálního důrazu na zajištění ochrany zaměstnanců byla tato opatření navržena tak, aby umožnila co nejrychleji obnovit řádnou a efektivní výrobu. Například zaměstnanci ve výrobě jsou povinni udržovat vzájemný odstup minimálně 1,5 metru, dodržovat základní pravidla chování a ve vymezených prostorách pracovat s rouškou.
Pokud jde o vybavení ochrannými oděvy, absolutní prioritu pro Porsche mají názory zdravotnických ústavů a lékařů. Firma proto zajišťuje toto vybavení v rámci iniciativy „Porsche pomáhá“ a rovněž věnuje finanční prostředky nemocnicím nebo potraviny potravinovým bankám; rozpočet na dary byl proto zvýšen o pět milionů eur.
„Opětovný rozjezd hospodářství i celé společnosti si vyžádá ohromné úsilí. Zapojit se musí úplně každý,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Je důležité zachovat si pozitivní základní postoj. Každá krize nabízí i příležitosti. A my je chceme využít na maximum.“ Firma původně zastavila výrobu ve svých závodech již 21. března 2020 na období dva týdny s tím, že bude situaci průběžně vyhodnocovat. Z důvodu překážek v rámci globálního dodavatelského řetězce zůstaly závody uzavřeny celkem šest týdnů, protože řádnou výrobu nebylo možné spustit.
Kromě pozastavení výroby se Porsche rovněž rozhodlo zavést řadu dalších přísnějších opatření. Tato zůstanou v platnosti až do odvolání, aby se omezilo zatěžování infrastruktury v místech výroby: to znamená, že na pracovištích mimo přímou výrobu bude i nadále intenzivně využívána práce na dálku a porady se budou konat na bázi video- a telefonických konferencí. I nadále též platí zákaz služebních cest.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva