Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly v prvním čtvrtletí letošního roku firmám či domácnostem prostřednictvím leasingu a úvěrů 24,08 miliardy korun, meziročně o 16,6 % méně. Čísla komentoval šéf asociace Jiří Matula.
Dalších 24,46 miliardy získali podnikatelé na financování provozu formou factoringu. V souhrnu tak objem nebankovního financování firem a domácností poklesl o 6,8 % na 48,54 mld. Kč.
„Výsledky za první čtvrtletí zásadně ovlivnila opatření přijatá na potlačení koronavirové pandemie. Nejtvrdší dopad pozorujeme v oblasti financování firemních investic, jehož objem se meziročně snížil o pětinu.
Naopak nárůst zaznamenal factoringový trh, na něm se ale nepříznivé důsledky s největší pravděpodobností teprve projeví,“ říká Jiří Matula, předseda představenstva ČLFA, která sdružuje 44 předních tuzemských poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.
Z celkových 48,54 miliardy korun bylo 42,46 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 6,08 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti. Celkové pohledávky členů ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci letošního prvního čtvrtletí 255,43 miliardy korun, ve srovnání s koncem roku 2019 poklesly o 4,2 %.
Oblast financování podnikatelských investic vykázala v prvním letošním čtvrtletí meziroční propad o 20,1 % při objemu 18 miliard korun. Operativním leasingem bylo realizováno 21,7 % těchto investic.
Celková hodnota pohledávek postoupených v rámci factoringu meziročně vzrostla o 10,1 % na 45,51 miliardy korun. Výše prostředků poskytnutých klientům v rámci factoringu stoupla o 5,4 % na 24,46 miliardy korun. V kategorii financování domácností zaznamenala asociace snížení celkového objemu obchodů o 4,6 % na 6,08 miliardy korun.
I přes prudký pokles na automobilovém trhu uzavřeli členové ČLFA v prvním čtvrtletí letošního roku nejvíce kontraktů na financování aut. Na silniční dopravní prostředky poskytli 14,34 miliardy korun, o 15,6 % méně než ve stejném období roku 2019. Z toho 6,96 miliardy bylo určeno na pořízení 14 034 nových osobních vozů. Objem prostředků určených na nová osobní vozidla se meziročně snížil o 4,8 % a počet těchto financovaných aut o 14,2 %. Prostřednictvím produktů členů ČLFA bylo financováno 28 % všech nových osobních automobilů prvně registrovaných v České republice v prvním čtvrtletí roku 2020.
14.05.2020Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva