Majitelé a fanoušci motocyklů tuzemské značky JAWA provětrají své stroje na výcvikových plochách polygonu mosteckého autodromu. Na sever Čech se sjedou v sobotu 4. července, od 10:00 do 16:00 hodin je čeká zajímavý program.
Jawa například poskytne účastníkům srazu tři čtyřtaktní motocykly ze své produkce k testovacím jízdám.
„Zástupci společnosti JAWA Moto v čele s obchodním manažerem Jiřím Kraftem budou také připraveni zodpovědět veškeré dotazy a seznámí přítomné i s nejbližšími plány značky. Sraz pak vyvrcholí spanilou jízdou motorkářů po velkém závodním okruhu. Budou mít k dispozici hodinovou polední pauzu, takže si dráhu pořádně užijí,“ upřesnil obchodní manažer společnosti AUTODROM MOST Robert Filip.
Příjemným zpestřením srazu může být i sledování soubojů motocyklových talentů na maloobjemových speciálech při republikovém šampionátu MMČR Miniracing. Pojede se ve stejný den na malém okruhu mosteckého autodromu, který je také součástí polygonu. „Účastníci srazu tak získají zajímavý bonus. Šampionát se vrací do Mostu už počtvrté, letošní novinkou je zařazení kategorií Ohvale 110 a Ohvale 160, o které je v současné době veliký zájem,“ doplnil Filip.
Motocykly značky JAWA mají více než devadesátiletou tradici. Firmu na jejich výrobu založil v roce 1929 v Praze ing. František Janeček. Před druhou světovou válkou dostal vývoj stále populárnějších dopravních prostředků na nejvyšší světovou úroveň, a to řadou nových patentů a vynálezů.
V roce 1945 JAWA přešla na základě znárodňovacích dekretů do majetku státu. O rok později vyjel z výrobní linky nejmodernější motocykl své doby konstruovaný tajně za druhé světové války. Byl to první lidový motocykl s oběma odpruženými koly vyráběný ve větších sériích, takzvaný Pérák. Neméně převratný byl model vyráběný v padesátých letech, nazývaný Kývačka. Firma jej vyvážela do více než 120 zemí světa.
Současná společnost JAWA Moto byla založena v roce 1997 jako nástupnická firma, která používá chráněnou značku JAWA. Hlavním předmětem podnikání společnosti je výzkum, vývoj a výroba motocyklů, jejich náhradních dílů a příslušenství. Základními prvky výroby jsou lisování, svařování, obrábění, lakování a montáž. Společnost se dále zabývá výrobou nářadí a nástrojů.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva