Manažeři Sdružení automobilového průmyslu bilancovali 30. června uplynulé období na výroční tiskové konferenci v pražském hotelu Occidental. Prezident AutoSAP Bohdan Wojnar odhadl letošní ztráty celého oboru.
„I přes postupné ochlazování trhu posinul rok 2019 výsledky českého průmyslu na nová maxima, když celkové tržby znovu vzrostly a čtvrtý rok po sobě překonaly hranici 1 bilionu korun,“ zhodnotil rok 2019 prezident AutoSAP Bohdan Wojnar.
„Od letošního března se ale po celém světě i v Evropě vozidla vyrábějí v omezeném režimu. Odstávky výroby způsobené pandemii znamenaly rekordní meziroční pokles produkce vozidel v ČR o více než 80 procent. Celkově se letos kvůli Covid 19 nevyrobilo 220 000 automobilů, celoročně lze výpadek odhadnout na 300 tisíc vozidel. Na tržbách přijdeme do konce prosince o 215 miliard korun,“ předpověděl Wojnar.
Celkový výhled letošního roku pro Evropu je podle něj pokles výkonu autoprůmyslu o 25 procent, Česko čeká meziroční pětinový propad. Lépe na tom bude Asie, která vyrobí o 10-15 procent aut méně. Návrat k původním hodnotám se očekává až v roce 2022 nebo 2023.
Jak se chce AutoSAP vypořádat s krizí? „Musíme znovu redefinovat společné zájmy politiky a průmyslu, vidíme dvě základní oblasti restartu. Ta první je oblast likvidity, druhá je zaměstnanost. Díky covidovým programům a systému kurzarbeitu jsme zatím nemuseli propouštět kmenové zaměstnance. Vedeme debatu o navýšení státních příspěvků, aby pomoc došla tam, kde je zapotřebí,“ uvedl prezident Wojnar.
30.06.2020Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva