Zcela mimo katastrofické scénáře letošního složitého roku dopadly za první pololetí registrace motocyklů. Nejenže tato kategorie nezaznamenala pokles, ale naopak dokonce výrazně posílila. Prodeje motorek trhaly rekordy.
„V období 1 až 6/2020 bylo u nás registrováno 11 290 motocyklů, což je nejvíc za posledních deset let, a to nebylo pro motorkáře zase tak ideální počasí. Zřejmě si chtěli příznivci jedné stopy právě díky pandemii užívat ježdění a svým způsobem se koupí motorek i odreagovávat. Pohled do historie říká, že víc motocyklů bylo za první pololetí registrováno také v období krize, té minulé, v letech 2007 až 2009. A jen tak mimochodem, za letošní půlrok bylo u nás registrováno víc motocyklů, než za celý rok 2004,“ spočítal motoristický publicista Karel Beránek.
Samotný letošní červen byl co do registrací meziročně o 43,68 % lepší než ten loňský, a historicky třetí nejúspěšnější, opět po absolutně rekordních letech 2007 a 2008.
Motorkám se prostě letos dařilo. „Zájemci ale mají z čeho vybírat. Současná nabídka vozidel, opatřených menší registrační značkou, tedy motocyklů, tříkolek, čtyřkolek a sněžných skútrů, čítá až neuvěřitelných 111 značek. Většinu z nich zná asi jen málokdo, stačí uvést názvy AGM, Bajaj, Hsun, Jiayuan, Niu, ale mnoho dalších exotických jmen,“ upřesnil Beránek.
Nejprodávanější značkou motocyklů u nás je Honda s 2240 registrovanými kusy (19,84 %), dvojkou je Yamaha s 1037 kusy (9,19 %), trojkou CF Moto – 920 kusů (8,15 %), následují KTM – 600, Piaggio – 539, BMW – 538, Kawasaki – 451, Kentoya – 450 kusů atd.
Ze známých značek jsou až za první desítkou, např. Harley-Davidson – 255 kusů, Triumph – 193 kusů, Suzuki – 171 kusů, Ducati – 128 kusů, Indian – 106 kusů, Royal Enfield – 99 kusů, Husqvarna – 94, Moto Guzzi – 76 kusů, Aprilia – 70 kusů a na 32. místě Jawa se 63 registrovanými kusy. „Uvedené údaje zní v kontextu ostatních informací o trhu motorových vozidel, jako by ani žádná pandemie nebyla. Že rapidně stoupl prodej jízdních kol, včetně elektrických, je svým způsobem pochopitelné, ale se bude tak dařit motocyklům je opravdu překvapení, ale i to se stalo,“ uzavírá Karel Beránek.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva