Automobilka Avia v Přelouči na Pardubicku ukončuje podle Hospodářských novin po 74 letech výrobu nákladních aut. Podnik s více než stoletou tradicí už nevyrábí ani dieselová nákladní auta a nyní se soustředí už jen na servisní služby.
„Samotná automobilka Avia má v tuto chvíli desítku zaměstnanců, ale část pracovníků přešla do sesterské společnosti Truck Service Group, která se na zajišťování služeb pro uživatele vozidel Avia podílí,“ sdělil Právu mluvčí skupiny Czechoslovak Group, která je majitelem přeloučské automobilky, Andrej Čírtek.
Projekt nákladních vozů na elektrický pohon byl podle Čírtka připravován několik měsíců. „Nyní je zmrazen a s anglickým partnerem, který by se na něm podílel, se v současnosti nejedná,“ dodal Čírtek. Na situaci má podíl i koronavirová pandemie. Avia se v tuto chvíli zabývá zejména obchodem s náhradními díly a podle Čírtka si zachovává zakázkovou výrobní schopnost, která může být v budoucnu využita podle situace na trhu.
„Dál zajišťuje homologace pro uživatele avií, tak aby jim toto vozidlo mohlo efektivně sloužit ještě řadu let. Avia má pro nás hodnotu i jako tradiční česká značka a do budoucna není vyloučeno, že ji využijeme i v jiné oblasti než automotive,“ uvedl mluvčí firmy. Skupina Czechoslovak Group koupila tehdy letňanskou automobilku Avia v roce 2016 a pokusila se ji ještě vzkřísit. Investovala do vzniku nové výrobní linky ve východočeské Přelouči a na chvíli ještě uchovala schopnost výroby malých nákladních aut. Letos se ale výroba zastavila a kvůli nutným novým homologacím se malosériová výroba už nevyplatí.
„Avia má stále schopnost kusové výroby speciálních vozidel na podvozcích 4×4 i 4×2 a také výroby náhradních dílů. Vedle toho držíme zásoby náhradních dílů, které zajistí provoz flotily avií na silnicích po celou dobu životnosti vozidel,“ ujistil Čírtek.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva