Raiffeisen-Leasing provedl průzkum mezi českými řidiči: mají rádi tradiční značky, vkus při nákupu automobilu se dědí z otce na syna.
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci.
Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen – Leasing mezi českými řidiči.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen – Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní. U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen – Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera. Raiffeisen – Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen – Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen – Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva