Je tu konec letních prázdnin a s ním spojený návrat dětí do školních lavic. BESIP připomněl několik hlavních zásad bezpečného chování nejmladších účastníků silničního provozu, aby pro ně bylo zahájení nového školního roku bezpečné, ať už budou do školy chodit pěšky nebo jezdit na kole, autem nebo městskou hromadnou dopravou.
„Rád bych apeloval na všechny řidiče, aby v úterý 1. září, ale i dalších dnech celého roku, byli v okolí škol obzvlášť opatrní, předvídaví a ohleduplní. Pohyb dětí je třeba pozorně sledovat a zpomalení rychlosti třeba i na 30 km/hod je bude stát jen pár vteřin, ale možná zachrání dětské životy“. Všem školákům přeji úspěšný a hlavně bezpečný nový školní rok!“, říká Tomáš Neřold, vedoucí Samostatného oddělení BESIP.
Jdu pěšky:
· Trasu si dopředu dobře promyslím (a třeba i prakticky nacvičím)
· Zmapuji všechna nebezpečná a riziková místa na trase do školy nebo do odpoledních kroužků (i s pomocí rodičů)
· Umím se správně rozhlížet a přecházet
· Aktivně používám reflexní doplňky na oblečení i na školním batohu
· Vím, že používání mobilního telefonu a sluchátek v silničním provozu může být smrtelně nebezpečné
Jedu na kole/koloběžce:
· Trasu si dobře promyslím
· Před jízdou zkontroluji výbavu a technický stav jízdního kola
· Vždy mám na hlavě cyklistickou přilbu, případně další ochranné doplňky
Jedu autem:
· Při jízdě jsem připoután v autosedačce nebo v podsedáku, a to i na krátké vzdálenosti
· V autosedačce sedím bez batohu/aktovky
· Při nástupu/výstupu do/z auta použiji dveře blíže k chodníku, ne do silnice
Jedu městskou hromadnou dopravou:
· Umím si zvolit nejbezpečnější trasu z domu do školy za využití různých druhů MHD
· Během jízdy vím, jak se správně chovat k ostatním cestujícím
· Silnici přecházím vždy až po odjetí autobusu, abych měl dobrý rozhled
· Vím, že tramvaj má přednost i na přechodu pro chodce
Aktivity BESIP v oblasti dopravní výchovy pro školní rok 2020/2021
Podpora výuky dopravní výchovy na dětských dopravních hřištích BESIP bude i v novém školním roce intenzivně podporovat výuku dopravní výchovy na dětských dopravních hřištích v celé ČR – v rámci dopolední školní výuky jsme v roce 2019 učili již na 218 dopravních hřištích ve všech krajích ČR. Touto výukou prošlo více než 142 tisíc žáků ZŠ (výuka dle nově aktualizovaného Tematického plánu dopravní výchovy), dalších více než 53 tisíc žáků navštívilo DDH mimo tento výukový program.
Masivně roste také zájem o odpolední provoz na dětských dopravních hřištích pro širokou veřejnost financovaný ministerstvem dopravy. Za rok 2019 se do této aktivity zapojilo už 19 tisíc návštěvníků hřišť. Těší nás narůstající trend v počtu zapojených hřišť do odpolední výuky pro veřejnost – v roce 2018 v odpoledních hodinách fungovalo 19 dětských dopravních hřišť, v roce 2019 už 33 a v prvním pololetí roku 2020 to bylo celkem 39 hřišť po celé ČR.
Snahou BESIP je všechny návštěvníky aktivně zapojit do problematiky bezpečnosti silničního provozu, proto je odpolední provoz veden zkušenými lektory dopravní výchovy, kteří jsou připraveni zájemcům poradit a nabídnout i kvalitní výukové materiály a programy pro různé věkové skupiny veřejnosti.
31.08.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva