Asociace autobazarů APPAA žádá vládu o kompenzace za období uzavření prodejen. Během této doby totiž přišli obchodníci o více než 450 milionů korun a práci ztratilo tisíce pracovníků.
„Za peníze všech prodejců ojetých automobilů, a pochopitelně i za peníze dalších podnikatelů napříč celou ekonomikou, si vláda koupila čas. Čas, který měla využít na to, aby se připravila na další období, ve kterém bude celá společnost bojovat s onemocněním Covid-19. Všichni jsme proto chápali uzavření celé ekonomiky a i když neradi, respektovali jsme, že to je nezbytné opatření,“ říká Petr Přikryl a pokračuje:
„Ukazuje se ale, že námi zaplacený čas využit nebyl. Důsledkem toho je aktuální situace, kdy se zatím ekonomika neuzavírá tak, jako na jaře, ale jednotlivé, a z určitého úhlu pohledu i zmatečné, kroky vlády ekonomiku v podstatě opět uzavírají.“
APPAA odhaduje ztráty obchodníků v odvětví obchodu s ojetými automobily na 450 miliónů korun. „To se ovšem bavíme pouze o přímých finančních dopadech na jednotlivé prodejce,“ vysvětluje Přikryl a pokračuje: „Dalším negativním důsledkem jarního uzavření prodejen jsou tisíce lidí bez práce a také 65 prodejců, kteří museli z ekonomických důvodů svoji činnost ukončit.“
Podle Petra Přikryla, předsedy APPAA, byly takto vysoké ztráty navíc pravděpodobně zcela zbytečné: „Lobbovali jsme za to, aby prodejny provozované pod širým nebem mohly zůstat otevřené. Garantovali jsme dodržování hygienických pravidel, dodržování rozestupů, nošení roušek, dezinfikování vozů, atd, ale neuspěli jsme. Přitom sám pan premiér v jednom ze svých prohlášení vyjádřil přesvědčení, že ve větraných místnostech, a tedy i v otevřeném prostoru, se virus nepřenáší,“ naráží Přikryl na zářijové prohlášení premiéra, proč nepůjde do karantény: „Já nosím téměř všude respirátor FFP2, v místnosti bylo větráno, byly tam vysoké stropy.”
Přikryl se domnívá, že ztráty v odvětví obchodu s ojetými vozy nemusely být tak vysoké a požádal proto ministra Havlíčka o schůzku k otevření diskuze o možných náhradách. Ministr Havlíček na žádost o schůzku zatím nijak nereagoval.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva