Servisy Kia Motors Czech začaly po uzavření showroomů přijímat a předávat vozy z opravy bezkontaktně, přijímací technici nasadili roušky. Probíhá také důkladná dezinfekce vozů vyvíječem ozonu. O situaci letošního podzimu jsme hovořili s šéfem importu Arnoštem Barnou.
Vidíte z hlediska vaší značky nějaký rozdíl mezi letošním jarem a podzimním lockdownem showroomů?
Druhé letošní uzavření showroomů je pro nás velká rána, neboť zejména druhá polovina roku bývá z prodejního hlediska tou silnější. Zároveň je to poslední možné období pro výprodej modelů s emisní normou EURO 6d-TEMP, k níž se váže nejzazší datum registrace 31. 12. 2020. Na druhou stranu, zdraví našich zaměstnanců a zákazníků je pro nás tou nejvyšší prioritou. A ačkoliv prodejny nových vozů nemají prokazatelně negativní vliv na šíření viru SARS-CoV-2, vládní opatření respektujeme.
Budete se u prodeje nových aut orientovat na online prodeje?
Stejně jako na jaře letošního roku jsme zareagovali okamžitě. Většina našich dealerů v době uzavření showroomů využívá online formu prodeje nových a ojetých vozů. Prodejci jsou připraveni být zákazníkům nápomocni na telefonu, e-mailu a jsou schopni připravit konkrétní nabídku pro zákazníka, jenž si svůj vůz nakonfiguroval z pohodlí domova přes uzpůsobený konfigurátor na oficiálních webových stránkách Kia.
Budete případně zajišťovat i odvozy vozidel ke klientům?
Ano, tento postup jsme přijali i na jaře. Po předchozí telefonické dohodě s konkrétním prodejcem jsou vozy nové, případně po servisním úkonu předány zákazníkovi v místě jeho bydliště.
Máte dostatek respirátorů a dalších ochranných prostředků?
Ano, celá naše autorizovaná dealerská síť se ochrannými prostředky během první vlny koronavirové pandemie předzásobila a nemá tak problém s nedostatkem ochranných prostředků.
Máte nějaké problémy s nedostatkem pracovních sil z důvodů nakažení, karantény, nutnosti hlídání dětí, atd.
Personál naší autorizované servisní sítě hlásí zhruba pětinový výpadek zaměstnanců, z důvodu ošetřovného, ale vzhledem k organizačním opatřením, které umožnily využít část prodejního personálu z uzavřených showroomů, nedošlo k výraznému omezení servisní kapacity.
Jakým způsobem váš byznys ovlivní prodloužení lockdownu po 3. listopadu?
V současné chvíli je toto velmi těžké predikovat, zásadní pro nás bude délka prodloužení uzavření maloobchodního prodeje a omezení osobních kontaktů důležitých pro budování obchodních vztahů.
02.11.2020Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva