Jízda vozem na CNG bude od ledna 2021 výhodnější. Společně se zavedením elektronické dálniční známky vstoupí v platnost i cenové zvýhodnění pro vozy na CNG nebo bioCNG.
Zatímco u aut s konvenčními pohony na benzín a naftu je roční dálniční poplatek stanoven na 1500 korun, majitelé vozů na CNG pořídí známku za polovinu, tj. za 750 korun.
Poloviční sazba, která je v ceníku označena jako eko cena, platí také u krátkodobějších kuponů. Třicetidenní dálniční poplatek vyjde standardně na 440 Kč, u CNG je za 220 Kč. Desetidenní známka stojí 310 Kč a u CNG opět polovinu, tedy 155 Kč. Jízda na CNG je oproti benzinu nebo naftě výhodnější také kvůli nižší spotřební dani. Minimálně do roku 2025 platí garance ze strany státu, že daň nepřesáhne tři koruny za metr krychlový. Motoristům je aktuálně po celé České republice k dispozici celkem 214 veřejných plnicích stanic na CNG.
Skupina innogy, která s 64 plničkami provozuje největší CNG síť v ČR, pokračuje v dalších investicích do plnicích stanic na stlačený zemní plyn. Novinkou je otevření provozu v Domažlicích v Kozinově ulici, do konce roku přibude další v Praze na Strakonické ulici.
Ve výhledu je také plnička v Praze na Českobrodské ulici. Stále rozšiřující se počet možností, kde doplnit nádrž, patří mezi hlavní důvody, proč v tuzemsku rychle roste počet automobilů na CNG. Aktuálně jich u nás jezdí téměř 27 tisíc, což je zhruba o pětinu více než před rokem.
„Růst zájmu o automobily na CNG potvrzují naše rostoucí prodeje. Pro pokračování tohoto trendu hovoří nejen nízké náklady na provoz automobilů na CNG, ale také jejich stále rozšiřující se nabídka a nová speciální zvýhodnění například v podobě poloviční ceny dálniční známky,“ uvedl Zdeněk Kaplan, předseda jednatelů innogy Energo.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva