Výroba automobilů letos klesla. Může za to skokový pokles poptávky po nových vozech, který přišel s nástupem koronaviru. Jenže co udělat se skladovými zásobami stárnoucích modelů a jak se připravit na příchod MY2021? Pomoci může řešení Automotive CRM, které vyvinula Konica Minolta IT Solutions Czech.
CRM připravené na krizi i prodej na dálku
Ti z vás, kteří ještě pamatují krizi v letech 2008 až 2010, vědí, že během krize se zkrátka prodává jinak. Zákazníci si najednou mohou více vybírat. Klíčovou roli hraje schopnost oslovit potenciálního zákazníka online, vyslyšet jeho potřeby. A na základě získaných poznatků rychle a přesně jednat. Obchod byl vždy o schopnosti dělat z leadů příležitosti a z příležitostí obchody. Jenže tohle umění, na rozdíl od výtvarného, není jen o talentu, ale i o technice. Navíc, jak ukázal koronavirus, někdy je potřeba radikálně změnit zaběhnuté postupy a naučit se uplatnit své prodejní dovednosti i při prodeji na dálku. Na to ale některé procesy a starší systémy nejsou připraveny.
Automotive CRM je profesionální komplexní obchodní řešení pro prodejce osobních i nákladních automobilů či motocyklů, vyvinuté společností Konica Minolta IT Solution Czech. Ta sesbírala zkušenosti z tohoto odvětví z krizových i pokrizových let, které přetavila v řešení, které je přístupné kdykoliv a odkudkoliv, aniž by potřebovalo jakékoliv vaše personální kapacity na systémovou správu. Obchodníci i zákazníci spolu mohou ze svých domovů fungovat úplně stejně jako v prodejně. Automotive CRM jim totiž nabídne stejné informace, stejné nástroje, stejné procesy. A to vše se 100% zastupitelností obchodníků.
Pohled na zákazníka ze všech stran Klíčem k úspěchu je 360° pohled na každého zákazníka, a to hned ve dvou rovinách. Automotive CRM dokáže sdružit všechny informace, které o klientovi vaše společnost má. A to i tehdy, když byl dříve v kontaktu s jinou pobočkou či jinou značkou automobilů, kterou prodáváte. Testovací jízdy, servisní úkony, zakoupené automobily, zaslané dotazy, projevený zájem o informace, katalogy apod. – to vše zde najdete na jednom místě. Dotazy typu: „Jakou verzi rádia mělo to auto, co jsem si od vás tehdy půjčoval na testovací jízdu?“ vás tedy nemohou zaskočit. A nezaskočí vás ani tehdy, když je zákazník nepoloží „svému“ obchodníkovi, ale zeptá se třeba prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu, který se teď rovněž při prodeji aut dostává do popředí.
Automotive CRM totiž dává 360° pohled i na komunikaci se zákazníkem. Co říkal osobně, na co se ptal e-mailem, jaké interakce jsme s ním měli na sociálních sítích, jak byl spokojený se servisem u nás? To vše má každý, kdo přijde do styku s klientem, k dispozici na jedno kliknutí – na počítači, v mobilu, na tabletu, zkrátka kdekoliv.
Váhající budou mít větší problém než „jen“ auta na skladě…
Vstřícnost a znalost zákazníka buduje důvěru. Ta je v dnešní nejisté době vzácná a klient ji dokáže ocenit. Často lze právě důvěru doplněnou o schopnost rychle reagovat na zákazníkovy potřeby i vyčíslit v penězích. Však kdo by pro 10 nebo 15 tisíc slevy riskoval nákup za statisíce někde, kde se necítil dobře. Navíc, jako čerstvý majitel vozu bych se měl rád vracet i do servisu. Automotive CRM přitom můžete do firmy nasadit během jediného měsíce. Propojení se stávajícími systémy třeba i více značek je přitom samozřejmostí.
Automotive CRM zkrátka propojuje marketing, prodej i zákaznickou péči v jednom silném nástroji, který vybaví vaše dealerství pro online dobu a online zákazníka.
Více o Automotive CRM se dozvíte na www.automotivecrm.eu
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva