Řada firem začala pod vlivem koronavirové krize plánovat zásadnější změny ve svých automobilových flotilách. Jejich cílem je co nejvíce zefektivnit provoz autoparku. Trend popsal generální ředitel Lease Planu Martin Brix.
„Podnikové flotily projdou velmi razantní obměnou. Předpokládáme postupný návrat k nižším třídám vozidel, nástup alternativních pohonů, ale také rostoucí zájem o flexibilní pronájmy aut včetně jejich sdílení,“ říká Martin Brix, generální ředitel leasingové společnosti LeasePlan Česká republika, která se specializuje na financování a správu firemních autoparků.
Podle Martina Brixe ve firemních flotilách také porostou počty referentských neboli poolových vozidel, tedy automobilů, které nemají jednoho uživatele, ale zaměstnanci se o ně střídají podle potřeby. Logistika spojená s jejich přidělováním a údržbou je však velmi náročná.
V podnikových autoparcích se proto začínají prosazovat moderní nástroje na sdílení automobilů. LeasePlan nyní testuje vlastní carsharingové řešení. Základem je mobilní aplikace sloužící k rezervaci vozidel, ale i k jejich odemykání. Kolegové, kteří se o vůz střídají, tedy vůbec nemusejí přijít do osobního kontaktu, dokumenty od vozidla zanechávají v přihrádce před spolujezdcem. Stejně tak klíč od vozu, který před opuštěním auta připojí ke konektoru carsharingové jednotky. Vůz pak zamknou prostřednictvím svého mobilu. Vyzvednout i vrátit vozidlo je možné kdykoli během dne i noci.
Pomocí telefonu řidiči řeší také tankování. Aplikace jim zobrazí PIN k palivové kartě, kterou najdou rovněž v přihrádce před spolujezdcem. Při platbě pak zadají aktuální stav najetých kilometrů do platebního terminálu.
Služba LeasePlan CarSharing bude dostupná ve dvou verzích. Standardní varianta zahrnuje vedení elektronické knihy jízd i potřebné proškolení firemního fleet manažera, rozšířená verze Plus přidá běžnou údržbu vozu, řešení pojistných událostí, sezonní přezouvání pneumatik a také čtvrtletní kompletní mytí vozidla.
Náklady na službu budou součástí pravidelných měsíčních plateb za operativní leasing. Standardní verze vyjde měsíčně na 550 korun bez DPH, verze Plus na 1850 korun.
16.12.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva