Za leden až listopad 2020 bylo v zemích EU27+EFTA+UK dle údajů zveřejněných ACEA poprvé zaregistrováno celkem 10 746 293 ks nových osobních automobilů. Je to o 26,11 % (téměř o 3,8 milionu ks) méně než ve stejném období roku 2019, upozornil analytik Antonín Šípek.
Při srovnání s rokem 2013 (rok s dosud nejnižšími prodeji) se jedná o pokles o 5,57 %, to je o více než 630 tis. ks.
Lze předpokládat, že letošní celkové prodeje nových osobních automobilů poprvé od roku 2004 nepřesáhnou hranici 12 mil. ks, celkový propad prvních registrací bude na hodnotě kolem 25 %. To představuje pokles o více než 3 900 000 ks vozidel oproti roku 2019.
Je možno ještě uvést, že hodnota letošních registrací bude na úrovni let 1993 až 1994, kdy však ve statistikách figurují pouze země EU15 + EFTA.
K nejvyšším propadům prodejů v roce 2020 oproti roku 2019 došlo v období březen až květen, nepatrně vyšší prodeje byly letos podchyceny pouze v měsíci září.
K poklesu prodejů v souhrnu za leden až listopad došlo na trzích všech zemí. Nejnižší poklesy prvních registrací osobních automobilů byly zaznamenány v severských státech (Norsko – 7,85 %, Švédsko – 16,42 %, Dánsko – 16,51 % a Finsko – 16,71 %).
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva