Investiční skupina CBRE Global Investors dokončila pro nadnárodního dodavatele automobilových dílů Faurecia novou výrobní halu v průmyslové zóně Pilsen Park West nedaleko Nýřan. Co se tam bude produkovat?
Na míru postavená budova o ploše téměř 13 000 m2, která navazuje na dosavadní provoz Faurecie v lokalitě, bude sloužit k výrobě automobilových sedaček a sedačkových komponentů pro značku Volkswagen.
Vlastníka nemovitosti během výstavby zastupovalo oddělení Building Consultancy společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, které poskytovalo odborné technické poradenství a monitoring celého procesu od zadání projektu přes zisk potřebných povolení až po technickou supervizi během výstavby.
I díky tomu se podařilo nový objekt zrealizovat za dobu kratší než 10 měsíců, a to navzdory právě probíhající pandemii koronaviru. Developerem a generálním dodavatelem byla společnost Demaco. Celková výše investice se blíží k 300 milionům Kč.
„Rozšíření budovy o téměř 13 tisíc metrů čtverečních si vyžádalo i navazující úpravy jako vybudování nového sociálního zázemí a parkoviště pro zaměstnance nebo přeložení stávající komunikace včetně páteřních sítí infrastruktury. Efektivní přípravy a řízení celého projektu zásadně urychlily jeho průběh. Navíc do budoucna máme připravenou i variantu pro další expanzi o cca 8 000 metrů čtverečních,“ uvádí Pavel Křen, Senior Asset Manager v CBRE Global Investors.
Oddělení Building Consultancy v CBRE zodpovídalo za technické poradenství při vyjednávání nájemní smlouvy a následně zajišťovalo kompletní supervizi projektu. „Z pohledu poskytování našich služeb šlo o unikátní situaci, kdy jsme dostali příležitost zastupovat přímo vlastníka nemovitosti. To nám poskytlo větší pole působnosti, takže jsme byli schopni efektivně koordinovat a kontrolovat všechny procesy. Zásadní část projektu vznikala na jaře v době kompletního lockdownu a veškerá komunikace probíhala online. I přesto se podařilo celý projekt dokončit včas a v požadované kvalitě,“ komentuje Jan Chloupek, Senior Project Manager v oddělení Building Consultancy společnosti CBRE.
Samotné vypracování projektové dokumentace, zisk povolení a vlastní výstavbu zajišťovala společnost Demaco. „Výstavbu jsme důkladně naplánovali, a proto trvala pouhých pět měsíců od prvního kopnutí až po předání k užívání. Důslednou koordinací se podařilo eliminovat nežádoucí vlivy na dosavadní výrobní činnost Faurecie a připravit budovu přesně podle jejích požadavků, aby se minimalizoval čas pro náběh výroby v nových prostorách,“ říká Tomáš Budař, jednatel společnosti Demaco.
Areál Pilsen Park West se nachází u Nýřan nedaleko dálnice D5. Oblast je jedinečnou lokalitou pro dodavatele automobilového průmyslu v sousedním Německu a patří k nejatraktivnějším regionům pro příliv zahraničních investic ve střední a východní Evropě.
„Jsme přesvědčeni, že expanze navzdory probíhající pandemii koronaviru je správným krokem a přispěje k oživení celého automobilového sektoru. Poptávka po našich produktech zůstává i nadále silná a je hnacím motorem k dalšímu růstu,“ uzavírá Tomáš Burkoň, ředitel závodu Faurecia v Nýřanech.
21.12.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva