Valeo uzavřelo se Středočeským krajem smlouvu o pronájmu areálu bývalého letiště v Milovicích na dalších 20 let – vybuduje zde polygon pro testování autonomních aut.
Firma již v roce 2018 uzavřela s krajem memorandum o vybudování polygonu pro autonomní auta a asistenční systémy vozidel na bývalém letišti Milovice-Boží Dar. Jde o plánovanou investici přesahující sto milionů korun, která pomůže k rozvoji inovací na území Středočeského kraje.
Současná nájemní smlouva je platná do 30. 8. 2023, nově uzavřená nájemní smlouva bude platit od kolaudačního rozhodnutí na stavby, nejpozději však od 1. 9. 2024 na dobu dvaceti let. V rámci původní smlouvy společnost zmodernizovala zázemí pro testování autonomních technologií. Vybudovala testovací plochu pro testy v nízké rychlosti např. plně automatizované parkování, ale hlavně opravila bývalou ranvej a pojezdové dráhy, které nyní slouží pro testování scénářů ve vysokých rychlostech. To umožňuje testovat funkce automobilů, které se budou vyrábět po roce 2022 a které jsou hodnoceny podle nových pravidel EuroNCAP.
„Dalším krokem bude vybudování technicko-administrativního zázemí odpovídající 21. století. Chceme významnému investorovi vyjít vstříc a umožnit mu tak posunout rozvoj firmy i samotného území vpřed. Výsledky z nově vybudovaného polygonu budou aplikovány do výroby mnoha automobilek na celém světě a pomohou ke zvýšení bezpečnosti provozu na silnicích. Rozvoj tohoto území je rozhodně přínosem pro Středočeský kraj na jeho cestě od montovny k mozkovně,“ říká radní pro oblast investic, majetku a veřejných zakázek Libor Lesák (ODS).
„Podpis dlouhodobé smlouvy je klíčový okamžik, který jsme dlouho a pečlivě připravovali,” říká Leoš Dvořák, generální ředitel vývojového centra Valeo.
„Dlouhodobá spolupráce se Středočeským krajem nám umožní vložit do zlepšení testovací infrastruktury výrazně více investičních prostředků, díky čemuž budeme moci na milovickém polygonu testovat nejmodernější systémy pro autonomní automobily. To nám umožní vytvořit další vysoce kvalifikované pracovní pozice a zároveň zvýšit prestiž a důležitost nejen českého vývojového centra v rámci skupiny Valeo, ale i celé České republiky v oblasti vývoje autonomních vozidel,” dodává.
„Jsme rádi, že si představitelé Středočeského kraje tuto příležitost plně uvědomují a velmi oceňujeme konstruktivní a profesionální jednání nového vedení kraje během přípravy smlouvy.“
Zázemí pro testovací inženýry
Valeo na polygonu vybuduje kancelářské zázemí pro testovací inženýry, zázemí pro opravu a přestavbu testovacích aut a na kalibraci senzorů. Vzniknou nové, kvalitní asfaltové plochy pro další testovací scénáře, plochy pro simulaci povrchů s různou strukturou nebo přilnavostí či simulace městského provozu.
Technici budou nyní nejvíce pracovat na testováni systémů tzv. aktivní bezpečnosti v autech. Mezi ně patří adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění před nečekanou překážkou nebo asistent, který udrží auto v jízdním pruhu na dálnici, když na řidiče doléhne obávaný mikrospánek. Valeo plánuje investovat i do nového testovacího vybavení, do dalších testovacích aut a moderní měřící techniky.
Valeo je jedním z největších zaměstnavatelů v automobilovém průmyslu v České republice. Na šesti svých pracovištích má 4000 zaměstnanců, z toho přes 2000 ve Středočeském kraji. Firma je zde i významným investorem: v roce 2020 rozšířila svůj výrobní závod v Žebráku, v němž nyní vyrábí i chladiče baterií do elektromobilů a vysokonapěťová topná tělesa do jejich klimatizace.
Jedná se o investici v hodnotě 450 milionů korun. V roce 2019 Valeo investovalo 880 milionů korun do výstavby své druhé továrny v Rakovníku. Kromě interiérových ovládacích panelů zde na celkem 25 linkách vyrábí i ultrazvukové senzory, což jsou klíčové prvky pro autonomní řízení a automatické parkování.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva