Nový návrh úpravy legislativy, konkrétně Zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v § 10 konečně prodlužuje dobu evidenční kontroly na dva roky. Asociace autobazarů APPAA, která o podobnou změnu usiluje již několik let, tuto zásadní změnu vítá.
„Věříme, že v konečném znění Zákona toto ustanovení zůstane“, říká Petr Přikryl předseda APPAA a vysvětluje, proč je toto ustanovení velkým krokem kupředu: „Při prodeji vozu nese autobazar plnou odpovědnost za převod vozidla. Pravidelná technická prohlídka je nastavena ve dvouletých intervalech a doba 2 roky se v celé Evropě ustálila a sjednotila jako optimální. Evidenční kontrola by tak měla mít stejný časový interval“. Podle Přikryla je zákazník autobazaru chráněn garancemi od prodejců, kteří garantují právní původ vozu, případně jeho servisní historii i kontrolu stavu ujetých kilometrů.
Úpravou délky platnosti evidenční kontroly by pomohlo i koncovým zákazníkům, kteří by ušetřili nejen finanční prostředky, ale také čas, při zajišťování evidenčních kontrol. Nemalou výhodou by byl také fakt, že původní vlastník vozidla se již nebude muset spoléhat na součinnost nového vlastníka při řešení nové evidenční kontroly, nutné pro převod vozu.
Odpadne tak problematické řešení například dopravních přestupků, které musel řešit původní vlastník, jestliže ten nový neprojevil součinnost při převodu vozu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva