Ford začne v rumunské Craiově vyrábět od roku 2023 nový LUV model, investuje do tamního závodu 300 milionů USD (v přepočtu přibližně 6,5 mld. Kč). O rok později bude představena elektrická verze, která se stane prvním velkosériovým elektromobilem Ford vyráběným v Rumunsku.
„Závod Fordu v Craiově prokázal, že je schopen dosahovat konkurenceschopnosti a flexibility světové úrovně. Náš plán vyrábět v Rumunsku tento nový lehký užitkový vůz je odrazem našeho trvajícího pozitivního partnerství s místními dodavateli i komunitou a úspěchem celého týmu Ford Craiova,“ řekl prezident Ford of Europe Stuart Rowley.
„Po uvedení elektrické verze v roce 2024 se Craiova stane naším třetím závodem v Evropě, který vyrábí vůz s plně elektrickým pohonem. Navazuje tak na letošní investice do Centra elektrifikovaných vozů v německém Kolíně nad Rýnem a tureckého závodu Ford Otosan a vysílá další jasný signál, že stupňujeme své úsilí přinést evropským zákazníkům v segmentu užitkových vozů bezemisní budoucnost.“
V únoru se Ford zavázal, že od roku 2024 budou všechny jeho užitkové modely nabízené v Evropě schopné bezemisní jízdy, což v praxi znamená plně elektrický či plug-in hybridní pohon. Očekává se, že do roku 2030 dosáhnou tyto dva druhy pohonu dvoutřetinového podílu na prodejích užitkových automobilů.
Nový lehký užitkový vůz nabídne také nejmodernější konvenční zážehové i vznětové motory. Technicky vyspělé vznětové jednotky bude dodávat motorárna Fordu v britském Dagenhamu, převodovky pak továrna Ford Halewood, která se rovněž nachází ve Velké Británii.
Ford Craiova
Od převzetí továrny v Craiově v roce 2008 se celkové investice Fordu do jeho výrobních aktivit v Rumunsku – včetně dnešního oznámení – blíží dvěma miliardám dolarů (v přepočtu přibližně 44 mld. Kč).
V posledních letech prošly craiovské výrobní provozy výraznou modernizací. Bylo zde instalováno více než 600 robotů, které dále zvýšily efektivitu a kvalitu v karosárně, lisovně, lakovně i v montáži vnitřního vybavení a podvozků. V prvotřídních montážních provozech pracuje přibližně 6000 lidí.
Éra elektrifikace začala v Craiově už v říjnu 2019, kdy zde byla spuštěna výroba SUV Puma s mild-hybridním pohonem. Dnešní oznámení představuje další milník, protože Ford se tak stal první automobilkou, která ohlásila výrobu elektromobilu v Rumunsku. Vedle Pumy se v Craiově vyrábí rovněž malé SUV Ford EcoSport a oceňovaný motor 1.0 EcoBoost.
„Nová plánovaná investice do budoucnosti Craiovy svědčí o naději Fordu, že rumunská vláda zajistí klíčová zlepšení k podpoře konkurenceschopné výroby v regionu, zejména tolik potřebné zdokonalení dopravní infrastruktury,“ řekl Rowley.
Datum zahájení výroby nového vozu a další podrobnosti budou zveřejněny později.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva