Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen má plán pro klimaticky neutrální mobilitu

Volkswagen na konferenci Way to Zero konkretizoval své plány dekarbonizace společnosti a svých produktů. Společnost chce mít nejpozději do roku 2050 klimaticky neutrální bilanci.

Novým dílčím cílem je snížit emise CO2 na jeden vůz v Evropě o 40 % do roku 2030 – a výrazně tak překonat koncernový cíl 30 % (oproti výchozí situaci z roku 2018). S průměrným vozem Volkswagen pak budou spojeny o 17 tun nižší emise CO2.

Kromě urychleného přechodu na elektromobilitu bude mít klimaticky neutrální bilanci také výroba, včetně dodavatelských řetězců, i samotný provoz elektromobilů. Celkový koncept završuje důsledná recyklace vyřazených vysokonapěťových akumulátorových baterií z elektromobilů.

„Volkswagen je synonymem trvale udržitelné elektromobility pro všechny. Vydali jsme se na ‚Way to Zero‘ – cestu k nulovým emisím – a důsledně stavíme životní prostředí za středobod našeho konání,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Naše velká elektrická ofenziva přitom byla jen začátkem. K dekarbonizaci přistupujeme komplexně: od výroby přes používání až po recyklaci. Jako první výrobce automobilů podporujeme nyní i sami výrobu elektrické energie z obnovitelných zdrojů v průmyslovém měřítku.“

Volkswagen podporuje výstavbu větrných a solárních elektráren

Zásadním faktorem pro elektromobilitu s neutrální bilancí emisí CO2 je důsledné nabíjení elektrickou energií vyráběnou ze 100 % z obnovitelných zdrojů. Jen tím lze v porovnání se současným energetickým mixem EU snížit emise CO2 téměř o polovinu. Volkswagen nabízí již dnes svým zákazníkům zelenou elektrickou energii pro domácí nabíjení (Volkswagen Naturstrom) i pro nabíjení na cestách (mj. v síti IONITY). Značka Volkswagen nyní činí další krok a jako první výrobce automobilů podporuje přímo a ve velkém stylu výstavbu elektráren využívajících obnovitelné zdroje. Do roku 2025 tak v různých evropských regionech vzniknou nové větrné a solární elektrárny.

Smlouvy na první projekty již byly uzavřeny s energetickým koncernem RWE. Volkswagen v Německu podporuje výstavbu solární elektrárny s celkovou kapacitou 170 milionů kWh ročně. Tato elektrárna bude stát od konce roku 2021 v meklenburské obci Tramm-Göthen a její realizace se zcela obejde bez státních subvencí. Jedná se o největší nezávislý projekt solární elektrárny v Německu. Elektrickou energii bude vyrábět téměř 420 000 solárních modulů.

Do roku 2025 budou všechny projekty dohromady vyrábět 7 TWh ekologické elektrické energie navíc. Současně s rostoucími počty vozů ID. na silnicích poroste i množství ekologicky vyráběné elektrické energie, dodávané do elektrické sítě. Volkswagen tím vylepší klimatickou bilanci rodiny modelů ID. a pro svou flotilu elektromobilů vytvoří předpoklady k dosažení neutrální bilance emisí CO2 ve fázi používání.

Zelená výroba a dodavatelské řetězce

Kromě zelené fáze používání urychluje Volkswagen také dekarbonizaci výroby a dodavatelských řetězců. Již dnes odebírají všechny evropské závody značky pro výrobu vozidel 100 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Průkopníkem je zde mimo jiné závod pro výrobu elektromobilů v Cvikově, z jehož montážních linek sjíždějí modely z rodiny ID. Od roku 2030 budou všechny výrobní závody na celém světě, s výjimkou Číny, spotřebovávat elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. V dodavatelských řetězcích budou důsledně identifikovány a minimalizovány všechny zdroje emisí CO2. Jako vzor slouží produkce akumulátorových článků pro modely ID.3 a ID.4, která již dnes probíhá výhradně s využitím ekologické elektrické energie, čímž došlo k zásadnímu zlepšení bilance emisí CO2.

Již v letošním roce začne Volkswagen u modelů ID. používat další trvale udržitelné díly, například schránku akumulátorové baterie a kola z ekologického hliníku nebo pneumatiky vyráběné s minimálními emisemi. Prostřednictvím deseti významných dílů se v příštích letech u rodiny ID. zlepší bilance emisí CO2 o dvě tuny na vozidlo. V projektech nových vozů zařadí Volkswagen emise CO2 mezi hlavní kritéria pro udělování zakázek dodavatelům. Společnost tak bude ve spolupráci se svými dodavateli postupně zlepšovat klimatickou bilanci a vytvoří trvale udržitelné dodavatelské řetězce. Také při vlastní výrobě dílů se divize Volkswagen Group Components řídí jasnou dekarbonizační strategií. V rámci akce Power Day oznámené závody na výrobu akumulátorových článků tak budou kompletně zásobovány elektrickou energií z obnovitelných zdrojů.

Další úspory emisí CO2 přinese důsledná recyklace akumulátorů, při níž bude možné využívat více než 90 procent surovin. Cílem je vytvořit pro akumulátory a potřebné suroviny uzavřený koloběh, který bude mít koncern Volkswagen pod svou kontrolou. Divize Volkswagen Group Components již spustila první recyklační provoz v Salzgitteru.

Urychlení elektrické ofenzivy

Way to Zero zaměřuje pozornost na urychlení elektrické ofenzivy prostřednictvím nové strategie značky Volkswagen s označením ACCELERATE. Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Do roku 2030 se budou elektromobily podílet na celkovém počtu prodaných vozů Volkswagen v Evropě nejméně 70 procenty, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel. Volkswagen by tak výrazně překonal cíle programu Green Deal EU. V Severní Americe a Číně mají mít elektromobily podíl nejméně 50 procent. Volkswagen proto bude uvádět na trh alespoň jeden nový elektromobil ročně. Již včera představila značka Volkswagen další model z rodiny elektromobilů ID. – ID.4 GTX.

Konference Way to Zero pro otevřený dialog mezi politickou reprezentací, hospodářskou sférou a společností

„‚Way to Zero‘ je naším plánem pro efektivní ochranu klimatu, s jasnými, ambiciózními milníky. Přebíráme odpovědnost za ochranu životního prostředí. ‚Way to Zero‘ pro nás však bude také opravdovou konkurenční výhodou. Zaměstnanci, zákazníci a investoři budou upřednostňovat společnosti, pro něž je společenská odpovědnost středobodem jejich konání. Trvalá udržitelnost se tak stane rozhodujícím faktorem dlouhodobého podnikatelského úspěchu,“ řekl Ralf Brandstätter. „Jasné je však také to, že samotný Volkswagen zajistit dekarbonizaci mobility nedokáže. K tomu je zapotřebí společného úsilí politické a hospodářské sféry i celé společnosti spolu s inovativními nápady a odvážnými investicemi.“

Volkswagen hodlá konferencí Way to Zero podpořit otevřený dialog mezi podniky, politickou reprezentací a společností. Na celodenní akci, která se kvůli koronavirové pandemii konala kompletně digitálně, vystoupilo kromě zástupců společnosti Volkswagen také více než 20 účastníků z politických stran, nevládních organizací, vědeckých institucí a jiných společností.

30.04.2021Autodealers

Informace odjinud

Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. Přitom nestojí jmění

Vrcholná verze druhého nejprodávanějšího modelu americké automobilky má 460 koní, dynamiku supersportu a cenovku odpovídající mnohem slabší konkurenci.
auto.cz

Ford E-Transit teď dojede dál. Nová varianta s větší baterií zvládne až 402 km

S větší baterií nepřichází pouze delší dojezd, schopnější E-Transit nabídne i podstatně vyšší nabíjecí výkon.
auto.cz

Elektrický Mercedes-Benz G oficiálně: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel, ba naopak

Mercedes u elektrického „géčka“ drží slovo. Na kompromisy v terénních schopnostech ikonického modelu opravdu nedošlo.
auto.cz

TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků

Roky trvalo, než BMW poslalo do světa kombi-verzi ikonického M3. Za volantem kousku rudého zvenčí i zevnitř jsem strávil několik stovek kilometrů a zjistil, že je ideálním řešením situace, kdy musíte mít opravdu jen jedno auto a chcete, aby zvládalo zdánlivě neslučitelné.
auto.cz

Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě

Zatím vám nemůžeme říct, jak nová Dacia Duster jezdí, ale můžeme vám ji ukázat v reálném prostředí španělských kopců.
auto.cz

Modernizace Cupry Formentor a Leon se blíží. Příští týden odhalí nové hybridy i design

Cupra potvrzuje dřívější zprávy, že letošní rok bude pro značku plný novinek. Hned dvě nás čekají už zanedlouho.
auto.cz

Plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 po faceliftu dojedou dál a mají už českou cenu

Modernizace obou technicky příbuzných SUV se dotkla též plug-in hybridních variant TFSI e quattro. Hlavní novinkou je výrazně větší akumulátor, díky kterému na elektřinu ujedete dvojnásobnou vzdálenost.
auto.cz

Nejzbytečnější výbava v autech aneb Tomuhle se vyhněte!

I v levných nových autech dnes narazíte na výbavu, která byla ještě před několika lety vyhrazena násobně dražším modelům. Jenže spousta z toho je jen zbytečný balast, který zvyšuje hmotnost a servisní náklady.
auto.cz

Tady se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory světa! Elektřině navzdory

Evropa je ještě stále rájem spalovacích motorů a inženýrů, kteří jim dávají život. Kde ovšem vznikají ta nejurozenější mechanická srdce? Jen Itálie to není.
auto.cz

Zpěvák Adam Mišík o cyklistech v Praze: Poslal bych je ze silnic pryč!

Adam Mišík – slavný syn neméně slavného otce – se dal na elektroauta. Jak se mu s nimi jezdí a jak řeší dobíjení? Nejen o tom si povídal v dalším díle podcastu Moje auto s Davidem Šprinclem.
auto.cz

Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. A vypadá fakt dobře

Čtvrtou generaci kompaktního fordu na českém trhu známe pouze jako pětidveřový hatchback a kombi. Nedaleko od našich hranic si ovšem můžete objednat i klasický sedan.
auto.cz

Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží

Britský Reliant si udělal jméno svými tříkolkami, Rebel měl ale o jedno přední kolo víc. Kvůli omezené kapacitě výroby jich ovšem mnoho nevzniklo.
auto.cz

Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km

Německá automobilka představila druhou generaci svého kompaktního SUV. Po vzoru francouzských bratranců nejen na elektřinu. V plánu je spalovací motor i nový plug-in hybrid.
auto.cz

Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. Ovšem v čínském SAIC Motor

Známý slovenský designér po nezdařilém návratu do Volkswagenu přestupuje k čínskému gigantovi.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.