Evropa je prvním místem na světě, kde se u pneumatik začíná používat označení přilnavosti na ledu. Kromě toho se na štítku pneumatik nachází symbol přilnavosti na sněhu a QR kód, který odkazuje k rozsáhlé evropské databázi. Změna vstoupila v platnost 1. května.
Cílem nových štítků je pomoci kupujícím porovnávat mezi sebou různé pneumatiky a vést je k nákupu bezpečnějších a ekologicky šetrnějších produktů. Společnost Nokian Tyres, průkopník v oblasti zimních pneumatik, dlouhodobě pracuje na vývoji štítků. Toto úsilí nyní sklízí své ovoce.
Štítky pneumatik budou revidovány v celé EU. Nové štítky jsou povinné u pneumatik vyrobených po dubnu 2021, takže se začnou postupně objevovat u pneumatik nabízených k prodeji.
Celoroční pneumatiky, letní pneumatiky a nehrotované zimní pneumatiky prodávané v EU získaly své první klasifikační štítky v roce 2012. Doposud se povinnost označování štítky vztahovala pouze na osobní vozidla, SUV a užitková vozidla a štítky obsahovaly informace o valivém odporu, přilnavosti za mokra a vnější hlučnosti. Štítky se nyní mění a musí obsahovat také informaci o přilnavosti na ledu a sněhu. Zároveň byly překlasifikovány předchozí třídy a přidán QR kód. Nařízení se nevztahuje na hrotované zimní pneumatiky.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva