Toyota uzavřela dohodu se značkami Suzuki, Subaru, Daihatsu a Mazda o společném vývoji technických specifikací pro komunikační zařízení vozidel nové generace. Společné standardy budou sloužit pro kvalitní a bezpečnou komunikaci vozidel mezi sebou i se svým okolím.
Oblasti připojených aut, autonomních vozů, stejně jako jejich sdílení a elektromobilita označované souhrnně CASE jsou tahouny současné transformace automobilového průmyslu. V automobilech se stále více uplatňují cloudové služby, internet věcí, práce s velkými daty nebo umělá inteligence.
Jednotlivé automobilky ale dosud při vývoji komunikačních zařízení postupovaly odděleně, i když poskytované služby jsou u všech stejné nebo podobné.
Japonské automobilky využijí řešení od Toyoty
Nyní japonské automobilky na základě dohody začlení své vlastní technologie do základního komunikačního řešení od Toyoty. Společně pak budou pracovat na systémech pro propojené vozy příští generace s jednotnými standardy pro jejich připojení k sítím a řídícím centrům.
Výsledkem mají být například kvalitnější hovory mezi uživateli a operátory nebo rychlejší připojení vozidel. Současně bude možné snížit náklady na vývoj u zúčastněných firem, zjednodušit provoz systému a upgrady verzí, které zahrnují další nové funkce. Každá společnost se bude moci více zaměřit na vývoj vlastních aplikací a služeb na společné infrastruktuře.
Toyota zároveň uzavřela dohodu s retailovou skupinou Aeon Global SCM o spolupráci v oblasti logistiky. Firmy chtějí sdílet zkušenosti z maloobchodu, automobilové výroby, propojených technologií a elektrifikovaných systémů pro řešení problémů v oblasti logistického řetězce, včetně nedostatku personálu nebo dosažení uhlíkové neutrality.
Nová iniciativa má zároveň akcelerovat nedávno oznámenou spolupráci Toyoty v oblasti CASE s Isuzu Motor Limited a Hino Motors zaměřené na bateriové elektrické vozy, auta na vodíkové palivové články, technologie autonomního řízení a elektronické platformy pro menší užitkové vozy.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva