Největší evropský dodavatel pro automobilový průmysl Robert Bosch otevřel poblíž Drážďan továrnu na čipy. Investoval do ní jednu miliardu eur (25,4 miliardy Kč), což je zatím její největší investice, uvedla agentura Reuters.
Továrna je plně digitalizovaná a je považována za jednu z nejmodernějších továren na čipy v Evropě. Od července začne vyrábět čipy pro elektrické spotřebiče a od září pro automobilový průmyslu, upozornila agentura DPA. Výroba tak začne o šest měsíců dříve, než firma původně plánovala. V současnosti má továrna 250 zaměstnanců, celkem plánuje vytvořit 700 pracovních míst.
Továrna zahajuje provoz v době napjatých celosvětových dodávek čipů. Zvýší schopnost firmy dodávat automobilkám přímo, a tedy méně spoléhat na výrobce třetích stran.
Do globálních problémů s dodávkami čipů, kvůli kterým museli někteří výrobci přerušit výrobu, ale specializovaná továrna podle analytiků příliš nezasáhne. V současnosti se očekává, že problémy s dodávkami čipů se podaří vyřešit až v příštím roce.
Továrna určitě pomůže hlavním zákazníkům firmy Bosch, z globálního hlediska ale současný převis poptávky nad nabídkou příliš zmírnit nepomůže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva